کد خبر: ۱۶۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
الگوی علائم افسردگی در افراد مسن وجوانان مشابه است و آنها از علائم‌ مشابهی رنج می‌برند اما برداشت متفاوتی از این علائم می‌شود.
ناطقان: افسردگی شایع‌ترین بیماری روحی در سالمندان‌ است که از آن به عنوان سرماخوردگی‌ روح نیز نام می‌برند.

به طور کلی الگوی علائم افسردگی در افراد مسن و افراد جوان‌تر مشابه است و آنها از علائم‌ مشابهی رنج می‌برند با این حال برخی از این علائم در افراد مسن شایع‌تر بوده و برخی دیگر در افراد مسن‌ کمتر شایع است.


افراد مسن اغلب کمتر نسبت به خلق و خوی ‌بد خود احساس ناراحتی می‌کنند، سالمندان افسردگی‌ را به عنوان  علائم فیزیکی تجربه و برخی دیگر به عنوان اضطراب‌ از آن یاد می‌کنند.


افراد مسن اغلب نسبت به جوانان کمتر در مورد خلق و خوی بد و بی حالی خود ابراز نگرانی و ناراحتی می‌کنند و اغلب از درد و سایر علائم فیزیکی افسردگی شکایت می‌کنند.

این حالت می‌تواند باعث شود که آنها افسردگی را به جای علائم سایر بیماری‌های خود ابراز کنند.
علائم افسردگی در سالمندان

بسیاری از افرادی که به افسردگی‌ مبتلا هستند از علائم اضطراب‌ نظیر احساس تنش‌، احساس قرار گرفتن در تنگنا و دست پاچگی‌ رنج می‌برند که این قضیه می‌تواند باعث بروز بی قراری و رفتارهای آشفته‌ در فرد شود.

افراد مسن نسبت به جوانان بیشتر در معرض تجربه این علائم هستند، ممکن است اضطراب بیشتر از بی حالی و خلق و خوی بد به چشم بیاید‌.

برخی از سالمندان مبتلا به افسردگی ممکن است با گیجی و فراموش کاری مواجه شوند؛ در برخی موارد شدید  ممکن است افسردگی در  این افراد با زوال عقل اشتباه گرفته شود.

 مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بروز علائم اولیه افسردگی همزمان با ضعیف شدن مغز رخ می‌دهد، این تغییرات می‌توانند بروز بیماری‌های مربوط به عروق خونی مغز را منعکس‌ کنند.


علائم بروز افسردگی در افراد مسن + اینفوگرافی‌
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین