کد خبر: ۱۶۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
رسانه دولتی کره شمالی امروز (یکشنبه) دیپلمات ارشد ژاپن را به ارائه دیدگاه‌های منفی در قبال اعلام خاتمه جنگ در کره در اسرع وقت متهم کرد.ممتهم کرد که با طرح دیدگاه منفی معتقد است که نباید در آینده ای نزدیک رسما به جنگ کره پایان داد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این انتقاد بازتاب تمایل کره شمالی برای به دست آوردن تضمین‌های امنیتی مرتبط با چنین اعلامیه‌ای است.

دو کره قصد دارند تا دور بعدی مذاکرات را در روزهای آتی در پیونگ یانگ برگزار کنند.

اعلامیه پایان جنگ دو کره و همچنین مساله خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره در نشست رهبران کره شمالی و کره جنوبی مطرح می شود.

تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن علنا اعلام کرده که در بحبوحه عدم پیشرفت در اقدامات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی انتشار چنین بیانیه‌ای در پایان جنگ کره بسیار زود است.

خبرگزاری کی.ان.سی کره شمالی گفت:‌ در مجموع، بیهوده‌گویی‌های وزیر خارجه ژاپن نشانگر هدف سوء ژاپن در پنهان کردن اوضاع بدی است که طی آن این کشور بطور کامل به حاشیه رانده شده و سعی دارد با تحریک جو مقابله خود را وارد مسائل منطقه‌ای کند. اوضاع کنونی بر روند صلح و مذاکره است و هیچکس هم آن را انکار نمی‌کند و کسی هم علیه آن نیست.

این شبکه خبری ادامه داد:‌ موضع و تمایل کره شمالی از میان برداشتن کامل خطر درگیری مسلحانه و ترس از جنگ در شبه جزیره کره و بازگشت به صلح  است که مورد حمایت و لطف جهانیان قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین