کد خبر: ۱۶۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پاتوفیزیولوژی این بیماری که چگونه ایجاد و پیشرفت می‌کند به خوبی شناخته نشده است. یکی از عوامل اصلی در ایجاد و پیشرفت آن عوامل ژنتیکی است که به نظر چند عاملی بوده هرچند اختلال مولکولی یا ژنتیکی شناخته نشده است. ولی به طور کلی در منطقه خاورمیانه از جمله ایران این بیماری شایع‌تر است.
ناطقان:  سید جواد هاشمیان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در آستانه برگزاری بیست و هشتمین کنگره چشم اظهار داشت: این کنگره از بیست و یکم تا بیست و پنجم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و بحث‌های مختلف مربوط به مباحث فوق تخصصی قرنیه، سگمان قدامی چشم همچون بیماری‌ها و جراحی‌های قرنیه، جراحی اصلاح عیوب انکساری و بیماری های عدسی طبیعی چشم توسط اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

 وی افزود: آخرین پیشرفت های تئوریک و تشخیصی همچنین روشهای جدید درمانی مورد بررسی و به شرکت کنندگان ارائه می شود همچنین تبادل اطلاعات در این زمینه صورت می‌گیرد.

نائب رئیس گروه فوق تخصصی جراحان قرنیه و عیوب انکساری ایران ادامه داد: روز نخست این کنگره مربوط به مباحث فوق تخصصی قرنیه بوده که بیشتر شرکت‌کنندگان و همکاران چشم پزشک در آن حضور دارند و جراحان قرنیه و عیوب انکساری جدیدترین مباحث را مطرح خواهند کرد.

هاشمیان ادامه داد: در سه روز بعدی کنگره سه سمپوزیوم ۱.۵ تا دو ساعته خواهیم داشت که آخرین پیشرفت‌ها در مورد جراحی آب مروارید و لنز داخل چشمی، آخرین پیشرفت ها در جراحی لیزری قرنیه و درمان‌های آن، آخرین پیشرفت های تشخیصی و درمانی بیماری‌های سطح چشم عامل خشکی چشم در این سمپوزیوم ها ارائه خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره ۱۰ کارگاه نیز برگزار خواهد شد که شامل طرح و ارائه جدیدترین دستاوردها در زمینه جراحی‌های نوین آب مروارید و لنز داخل چشمی پیشرفته، اصلاح پیرچشمی همراه با جراحی آب مروارید جراحی بیماران قوز قرنیه و روش‌های پیوند قرنیه به صورت پیوند لایه ای است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: روز اول این کنگره که اختصاص داده شده به مباحث فوق تخصصی ۴ جلسه ۲ ساعته خواهیم داشت که در دو ساعت اول بیماری‌های عفونی قرنیه مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد و آخرین دستاوردها و روش های تشخیصی و درمانی مدنظر قرار دارد در قسمت دوم روش‌های جدید پیوند لایه ای قرنیه، آخرین پیشرفت‌ها در درمان لیزری عیوب انکساری همچون لازک، prkو ... و مزایا و عوارض هر کدام از این روش ها به صورت جداگانه مورد بحث قرار می‌گیرد.

 وی افزود: در دو ساعت آخر زمان اختصاص داده شده به موارد مشکل و جراحی‌های بسیار پیچیده در قرنیه که به صورت ارائه فیلم های ویدیویی مورد بحث و گفتگو قرار می گیرند.

وی در مورد قوز قرنیه گفت:این مشکل یک بیماری دو طرفه غیر التهابی است که به صورت اتساع و برجسته تر شدن قرنیه بروز می‌کند. میزان بروز آن در جامعه حدود یک در دو هزار نفر است هر چند که فرم مخفی آن ممکن است شایع‌تر باشد.

هاشمیان بیان داشت: قوز قرنیه با افزایش پیشرونده قوس قرنیه همراه با نازک شدن راس قرنیه و آستیگماتیسم نامنظم قرنیه مشخص می‌شود و در فرم پیشرفته آن یک برجستگی مخروطی شکل در سطح قرنیه ایجاد می‌شود همچنین این بیماری معمولا در دوره نوجوانی و جوانی تظاهر و به طور کلاسیک تا دهه  سوم و چهارم زندگی پیشرفت می‌کند و پس از آن روند بیماری یا متوقف یا پیشرفت آن بسیار کند می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران  گفت: پاتوفیزیولوژی این بیماری که چگونه ایجاد و پیشرفت می‌کند به خوبی شناخته نشده است. یکی از عوامل اصلی در ایجاد و پیشرفت آن عوامل ژنتیکی است که به نظر چند عاملی بوده هرچند اختلال مولکولی یا ژنتیکی شناخته نشده است. ولی به طور کلی در منطقه خاورمیانه از جمله ایران این بیماری شایع‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: قوز قرنیه همراه با بعضی بیماری‌ها مثل بیماری‌های حساسیتی ( Atopic )، اختلالات ژنتیکی تریزومی 21 و سندرم ترنر و تعدادی از اختلالات بافت همبند، همچنین مالیدن طولانی چشم، استفاده طولانی از لنزهای سخت یا پس از ترومای چشمی دیده شده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین