کد خبر: ۱۶۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
خبرگزاری کیودو خبر داد: نخست‌وزیر ژاپن اواخر ماه جاری میلادی در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رییس‌جمهور ایران دیدار خواهد کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری کیودو، یک منبع دولتی ژاپن اعلام کرد که قرار است شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور اواخر ماه جاری میلادی و به دنبال اجرای دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در نیویورک با حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان دیدار کند.

به گفته این منبع دولتی، ژاپن امیدوار است که روابط خود با ایران را حفظ کند، چرا که به واردات نفت خام کشورمان وابسته است. قرار است این دو مقام ارشد برای ششمین سال متوالی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود با یکدیگر دیدار کنند.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و اعمال مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، واشنگتن خواستار توقف واردات نفت ایران شده و قصد دارد کشورهایی که از این تحریم‌ها پبروی نمی‌کنند را نیز تحت تحریم‌های خود قرار دهد.

بر اساس اظهارات این منبع آگاه، آبه به دنبال آن است که درباره توقف واردات نفت به دنبال درخواست آمریکا، از سوی طرف‌های ژاپن با روحانی گفت‌وگو کند.

ایران ششمین صادرکننده بزرگ نفت خام جهان است و در حدود 5 درصد از واردات ژاپن را تشکیل می‌دهد.

به گفته این منبع دولتی ژاپن، آبه همچنین از روحانی درخواست خواهد کرد که به رغم خروج آمریکا از برجام، به این توافق هسته‌ای پایبند بماند.

این دو مقام همچنین درباره همکاری‌های اقتصادی ایران و ژاپن نیز با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد.

این منبع آگاه همچنین اظهار کرد که تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن نیز در حال بررسی دیدار از ایران در اواسط ماه اکتبر و در صورت حفظ سمتش پس از اعمال تغییراحتمالی در کابیه از سوی آبه در اوایل اکتبر است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: روحانی ، آبه ، ژاپن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین