کد خبر: ۱۶۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به جرایم اقتصادی رخ داده در پنج ماه نخست سال گفت: انبارهای احتکار برزگی از محصولات مختلف، به خصوص انبارهای احتکار لوازم خانگی و پوشک بچه کشف شده است.
ناطقان: سعید سلیمیان صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده فرار مالیاتی ۶۱ میلیارد ریالی تحت تعقیب در اصفهان کشف شده است. این باند شرکت‌هایی با مسئولیت محدود به نام افراد مختلف ایجاد می‌کرد بعد از انجام اقدامات اقتصادی مالیات را بر گردن فردی که از مدارک وی استفاده می‌شد می انداخت و متواری می‌شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پرونده‌های کلاهبرداری، کشف پرونده رمالی به ارزش ٣٠ میلیارد ریال بوده است. شیوه کار این گروه این بود که وارد یک خانواده می‌شدند و با دادن دارو به افراد خانواده آن‌ها را گیج می‌کردند. سپس به این خانواده‌های القا می‌شد که خانه آنها جن‌زده است و باید وسایل خانه، از خانه خارج شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: پنج کیلو گرم طلا، ٣ کیلو گرم نقره و حدود ٢٠ عدد سکه طلا از یکی از این خانواده‌ها به سرقت رفته است. توصیه این است که مردم مشکلات خود را از راه‌های عقلانی پیگیری کنند، چرا که هیچ رمالی وجود ندارد که حرف‌های درستی بزند. مردم نباید گول این افراد را بخورند.

سلیمیان گفت: پرونده دیگر مجری قلابی رادیو بود که از ٧٠ نفر کلاهبرداری کرده بود. این فرد به عنوان مجری رادیو با مردم تماس می‌گرفت و به بهانه برنده شدن در یک مسابقه رادیویی آنها را پای دستگاه عابربانک می‌کشاند و با کشف رمز دوم، حساب‌های آنها را تخلیه می‌کرد. این مجرم که از اطراف کرج فعالیت می‌کرد دستگیر شد.

وی با اشاره به جرایم اقتصادی گفت: ٢ میلیارد لوازم خانگی احتکار شده در اصفهان شناسایی و انبار مورد استفاده پلمب شد. تا کنون دو انبار بزرگ پوشک بچه در اصفهان کشف و پلمب شده است تا بعد از رسیدگی به پرونده به بازار عرضه شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت:‌ شخصی دستگیر شد که از دختران دم بخت کلاهبرداری می کرد. این فرد با دادن قول‌هایی به دختران دم بخت و معرفی خود با عنوان یک خلبان، اعتماد دختران را جلب می‌کرد. سپس با ساخت داستانی دروغی مبنی بر اینکه نیاز به پول دارد تا حساب بلاک شده خود را آزاد کند اقدام به سرقت می‌کرد. او تنها در یک مورد ١٨٩ میلیون ریال از یکی از دختران گرفته بود. در مجموع حدود ١ میلیارد ریال کلاهبرداری به این شیوه انجام شده بود.

سلیمیان ادامه داد: برخوردهای خوبی با باندهای سارقین انجام شده است. ٧٧ باند سرقت شناسایی و متلاشی شده. یکی از این باندها ۵۶ مورد سرقت انجام داده بودند که بخشی از اموال به مال‌باختگان برگردانده شد. همچنین باندهای سرقت از منزل کشف و اموال مسرقه تحویل مالباخته شد.

وی افزود: زوجی دستگیر شدند که به همراه هم سرقت منزل انجام می‌دادند. باندی نیز که اموال عتیقه سرقت می‌کردند متلاشی شد. باندی سه نفره نیز که از استان‌های مجاور به اصفهان می‌آمدند که ۵٣ فقره سرقت از آنها کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در رابطه با آتش زدن خیمه‌های حسینی گفت: سال‌های گذشته نیز اتفاقاتی از این دست داشته‌ایم و بیشتر به دلیل اختلافات یا چشم روی هم چشمی انجام می‌شود. هدف بیشتر ضربه زدن بوده است و مورد سیاسی خاصی در آنها به چشم نمی‌خورد. مورد اخیر هنوز کشف نشده است اما هدف معمولا چیز دیگری نیست.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین