کد خبر: ۱۶۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
منابع داخلی عراق از مقبولیت ۹۵ درصدی عادل عبدالمهدی و نخست‌وزیری او خبر دادند.
ناطقان: المیادین در خبری فوری به نقل از منابعی در داخل عراق اعلام کرد عادل عبدالمهدی با مقبولیت 95 درصدی و بدون هیچ اعتراضی از طرف نهادهای با نفوذ نخست‌وزیر عراق شد.  او از مقامات مجلس اعلای اسلامی عراق و معاون دبیرکل کنونی این سازمان است.

در خبرها آمده است، روسای دو فهرست سائرون و الفتح از فهرست‌های پیروز انتخابات پارلمانی عراق جدی‌ترین حامیان نخست وزیری عادل عبدالمهدی به شمار می‌آیند.

نخست‌وزیری عبدالمهدی هنوز اعلام رسمی نشده است.


منابع عراقی: عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق شد
عادل عبدالمهدی

المیادین دلیل انتخاب عادل عبدالمهدی را نتیجه پافشاری شدید چهره‌های معروف ائتلاف البناء و الاصلاح جهت اجتناب از انتخاب چهره وابسته به حزب الدعوه برای نخست وزیری دانست.

عبدالمهدی یکی از کاندیداهای تصدی پست نخست‌وزیری پس از انتخابات مجلس نمایندگان عراق در سال ۲۰۰۵ به شمار می‌رفت که در رأی‌گیری داخلی «ائتلاف ملی عراق» با یک رأی مغلوب نوری مالکی شد.

منابع داخلی عراق: عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق شد

نمایندگان پارلمان جدید عراق روز شنبه نیز در دومین نشست خود، «محمد الحلبوسی» را به عنوان رئیس پارلمان انتخاب کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین