کد خبر: ۱۶۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳
روان شناس بالینی بلوغ زودرس را یکی از عوارض استفاده از لوازم آرایشی در سن پایین دانست و درباره نقش والدین در دور کردن نوجوانان از این لوازم توضیح داد.
ناطقان: سیما فردوسی روانشناس بالینی؛ درباره عوارض استفاده نوجوانان از لوازم آرایشی گفت: روی آوردن به لوازم آرایشی در سن پایین باعث می شود نوجوان به بلوغ زودرس فکری (و نه جسمی) برسد و درباره مسائل مختلفی که مناسب سنش نیست و از طریق همسالان و شبکه های مجازی با آن آشنا شده است، کنجکاو شود و سعی در تجربه کردن آن ها داشته باشد.

فردوسی با تاکید بر نقش مهم خانواده در آگاه کردن نوجوانان گفت: والدین در این زمینه نقش مهمی دارند و باید اثرات منفی استفاده از این مواد آرایشی بر پوست را برای فرزندان خود بیان کنند.
علل استفاده نوجوانان از لوازم آرایشی

این روانشناس بالینی با اشاره به پایین آمدن سن استفاده از لوازم آرایشی اظهار کرد: روی آوردن به مواد آرایشی در نوجوانان، به دلیل اعتماد به نفس پایین است و اگر نوجوان خود را فردی زیبا بداند دلیلی برای استفاده از لوازم آرایشی نمی‌بیند.

وی افزود: برای تقویت اعتماد به نفس نوجوانان باید مهارت‌های آنها را با شرکت در کلاس‌های مختلف افزایش داد؛ همچنین مورد تشویق قرار گرفتن نوجوان از سوی والدین درباره این مهارت‌ها باعث می‌شود به خودش و توانمندی‌هایش اهمیت بیشتری بدهد و اعتماد به نفس او افزایش یابد.

فردوسی بیان کرد: دلیل دیگر پایین آمدن سن استفاده از لوازم آرایش، تاثیر همسالان بر نوجوان است؛ علاوه بر این دختران کم سن و سال برای جذاب شدن، جلب توجه جنس مخالف و برقراری ارتباط با او از این وسایل استفاده می‌کنند.

این روانشناس بالینی اظهار کرد: در دسترس بودن لوازم آرایشی و تقلید نوجوانان از مادر خود در آرایش کردن و تبلیغات گسترده رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در این زمینه از دلایل دیگر آرایش کردن هستند.

وی به راهکارهای مقابله با این امر اشاره کرد و گفت: والدین باید برنامه‌های مختلف ورزشی و آموزشی را در اختیار فرزند خود قرار دهند؛ همچنین از زیبایی‌های ظاهری او تعریف کنند تا بچه‌ها به این باور برسند که زیبا هستند و نیازی به استفاده از لوازم آرایشی ندارند.

فردوسی بیان کرد: کمک گرفتن از یک متخصص زیبایی در درمان مشکلات پوستی، نسبت به استفاده از لوازم آرایشی برای پوشاندن عیوب ظاهری روش مناسب تری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین