کد خبر: ۱۶۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش با اشاره به افزایش وام‌های ازدواج این مسئله را بیانگر افزایش آمار ازدواج در کشور دانست.
ناطقان: محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی جوانان وزیر ورزش و جوانان در هفتادمین نشست ساماندهی جوانان با بیان اینکه موضوع قانون بازنشستگی هیچ ارتباطی با معاونت ساماندهی جوانان ندارد، اظهار کرد: با این وضع درخواست ما از مسئولان این است که از جوانان برای گرفتن پست‌های مدیریتی استفاده کنند. ما نیازی به ورود نیروی جدید نداریم اما چنانچه جایگاهی خالی می‌شود می‌توان از جوانانی که در بدنه دولت وجود دارند در سطوح مدیریتی استفاده کرد.

تندگویان در ادامه با اشاره به افزایش وام‌های ازدواج اظهار کرد: ما از سال گذشته وام‌های ازدواج را به روز کردیم و از اول امسال با ۶۷۳ هزار نفر درخواست وام مواجه شدیم که تقریبا به ۶۰ درصد آن‌ها وام پرداخت شد. با افزایش این وام‌ها آمار به ما می‌گوید روند ازدواج در شش ماهه اول سال افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در راستای ساماندهی جوانان ۷۲ جلسه را برگزار کردیم این تعداد جلسات به این معنی است که ۴۶ درصد از اهداف ما محقق شده است.

وی با اشاره به وجود ۴۹ خانه جوان در سال گذشته گفت: امسال نیز ۶۳ خانه فعال داشته و ۳۰ خانه نیز در حال ساخت هستند.

تندگویان یادآور شد: در حوزه صندوق کارآفرینی امید امسال ۱۵۵ هزار وام با مبلغ بیش از ۶ میلیارد تومان وام جهت کار آفرینی پرداخته شده و از ابتدای مردادماه امسال نیز بانک رسالت ۳ میلیارد و ۴۹۸ میلیون تومان وام جهت کار آفرینی پرداخت کرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه اول سال گذشته ۱۲۹ اعتبار نامه برای تشکل‌های مرتبط با جوانان صادر شده است عنوان کرد: امسال این تشکل‌ها به ۲۱۰ تشکل دارای اعتبار نامه رسیده و هزار و ۴۹۰ درخواست اعتبار نامه داشته‌ایم در حال حاضر هزار و ۸۰۰ تشکل مردم نهاد داریم و اگر این هزار و ۴۹۰ درخواست نیز مورد توجه قرار گرفته و به امضا برسند تا پایان امسال ۶۲,۸ درصد افزایش تقاضا داریم.

تندگویان بیان کرد: امسال سه شبکه تخصصی جوانان راه اندازی شده که از میان آنها شبکه گردشگری کار خود را آغاز کرده است دبیرخانه این شبکه در تبریز قرار داشته و در کل استان‌های کشور فعال است؛ هدف از این شبکه ساماندهی گردشگری داخلی بوده و در این راستا اردوهای هویت، اردوهای علمی، اردوهای آشنایی با منابع و جشنواره‌های فرهنگی بومی و محلی را در استان‌ها برگزار می‌کند.

تندگویان با اشاره به راه اندازی شبکه‌ استارتاپ‌ها عنوان کرد: برای این شبکه سایتی در زنجان راه اندازی شده و قرار است با همکاری جهاد دانشگاهی آموزش جوانان را در حوزه راه اندازی استارتاپ‌ها آغاز کنیم. همچنین در حال توافق با این نهاد هستیم تا بخشی از خانه‌های جوانان به این امر اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه شبکه کارآفرینی شبکه سومی است که راه اندازی شده است عنوان کرد: تا پایان سال دو شبکه دیگر نیز راه اندازی می‌شود ضمن اینکه در حوزه تشکل‌ها مسئله صدور پروانه فعالیت را در دستور کار داشته چرا که این مسئله حدود ۱۵ سال طول کشیده و عملا مسکوت مانده است در این راستا تفاهمی بین وزیر ورزش و وزیر کشور انجام شد تا اعتبار نامه‌های تشکل‌ها را که از سوی ما صادر می‌شود وزارت کشور تایید کرده و موضوع ثبت شناسه‌های آنها صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: تفاهم نامه‌ای با ستادکل نیروهای مسلح در دستور کار است تا افراد عضو تشکل‌های جوانان شش ماهه پایانی سربازی خود را در این تشکل‌ها بگذرانند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین