کد خبر: ۱۶۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان طی یک سفر یک روزه به الجزایر با عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری این کشور دیدار و با او در خصوص مسائلی شامل مهاجرت و وضعیت لیبی در همسایگی الجزایر به بحث پرداخت.
ناطقان: خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری APS الجزایر گزارش کرد که این ملاقات در حضور احمد اویحیی، نخست وزیر الجزایر و دیگر اعضای دولت وی انجام شده است. این مذاکرات با توجه به نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر در آوریل آتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. هنوز هیچ کاندیدایی برای این انتخابات تمایلش را اعلام نکرده، زیرا همه منتظر هستند ببینند آیا بوتفلیقه ۸۱ ساله که اخیرا به خاطر سکته به حالت نیمه فلج در آمده در صدد پنجمین دور خواهد بود یا خیر.

اوایل ماه جاری میلادی بوتفلیقه به سوئیس سفر کرد تا معالجات پزشکی انجام دهد.

تلویزیون دولتی الجزایر تصاویری را از مذاکرات مرکل و بوتفلیقه منتشر کرد.

مرکل به همراه اویحیی در کنفرانس خبری مشترکی گفتند: توافق کرده‌اند تا حدود ۷۰۰ مهاجر الجزایری غیرقانونی در آلمان به کشورشان مسترد شوند.

همچنین اویحیی گفت که شرکت هواپیمایی لوفتانزای آلمان باید به نقل و انتقال این مهاجران علاوه بر شرکت هواپیمایی الجزایر کمک کند.

او گفت: الجزایر فرزندانش را که در آلمان به صورت غیرقانونی هستند، بازپس خواهد گرفت.

مرکل همچنین گفت که آن‌ها درباره وضعیت لیبی و مالی در همسایگی الجزایر بحث کرده‌اند.

در این سفر مرکل پیش از این مذاکرات از یک بنای یادبود برای «شهدا» مربوط به جنگ استقلال الجزایر با فرانسه پایان یافته در سال ۱۹۶۲ بازدید کرد.

این اولین سفر مرکل به الجزایر محسوب می‌شود و ابتدا قرار بود در فوریه ۲۰۱۷ صورت بگیرد اما بعدا به دلیل بیماری بوتفلیقه به تعویق افتاد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین