کد خبر: ۱۶۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد :ادعاهای وزیر خارجه مراکش نه تنها از اصالت برخوردار نیست، بلکه باز تکرار اتهامات ایران ستیزانه کسانی است که خواستار انشقاق و تفرقه در جهان اسلام هستند.
ناطقان: بهرام قاسمی در گفت وگو با تلویزیون المنار در خصوص اظهارات و ادعاهای اخیر وزیر امور خارجه مراکش درباره تلاشهای ایران برای بسط نفوذ در آفریقا و قطع ارتباط کشورش با تهران گفت: روابط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی همواره مبتنی بر احترام متقابل به حق حاکمیت ملی و توسعه زمینه های همکاری مشترک فی مابین بوده است. روابط خوب و رفت و آمدهای مقامات و شخصیت های آفریقایی و ایرانی موید دیدگاه همکاری محور جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مهم این منطقه از جهان است.

قاسمی افزود: متاسفانه ادعاهای وزیر خارجه مراکش که در یکی از افراطی ترین و نژاد پرستانه ترین رسانه نو محافظه کاران آمریکایی منتشر شده است، بیش از آنکه نگاهی واقع گرایانه به مسائل آفریقا داشته باشد، هم آوا با حاکمیت ضد آفریقایی کنونی کاخ سفید است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین افزود: دوبار قطع رابطه این کشور با کشورمان در یک دهه از مناسبات فی مابین نشان می دهد که این کشور از ثبات رفتاری در مناسبات خارجی خود برخوردار نیست و بیش از آنکه در روابط خارجی به تامین منافع بلندمدت کشور و ملت مراکش بپردازند تحت تاثیر القائات و فشارهای طرف های ثالث، مرتکب ادعاهای عجولانه و مبتنی بر اتهامات دیکته شده دیگران می شوند؛ ادعاهایی که نه تنها از اصالت برخوردار نیست، بلکه باز تکرار اتهامات ایران ستیزانه کسانی است که خواستار انشقاق و تفرقه در جهان اسلام هستند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین