کد خبر: ۱۶۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
مظاهریان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که بازار مسکن همچنان یک بازار مصرفی باشد، افزود: مسکن نباید تبدیل به یک بازار سفته‌بازی شود چرا که در این حالت همچون بازارهای طلا و ارز دستخوش عدم تعادل و بی‌ثباتی خواهد شد.
ناطقان: حامد مظاهریان‌ معاون وزیر راه و شهر‌سازی با بیان اینکه تحولات رخ داده از ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار مسکن  متأثر از تغییرات  بازارهای موازی بوده است، گفت: تحولات و نوسانات ایجاد شده در بازارهای موازی باعث شده که ثبات و تعادل در بازار مسکن  تحت تأثیر قرار گیرد.

 وی ادامه داد: سال گذشته در چهار شاخص‌ حوزه مسکن رشد داشته‌ایم تعداد پروانه‌های صادره و ارزش افزوده بخش ساختمان پس از مدتی نسبتا طولانی روند مثبتی داشته است.

مظاهریان‌ از شیب ملایم رشد در شاخص‌های بخش مسکن خبر داد و گفت: در سال  1396 تعداد پروانه‌های صادره حدود  6 درصد افزایش و ارزش افزوده ساختمان‌ها بعد از 5 سال حدود  1.2 درصد رشد داشته است.


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی‌ بیان کرد: روند مثبت شاخص‌ها حاکی از آن است که مواجهه قیمت مسکن با شیب ملایم افزایشی در دو سال آینده محتمل ترین گزینه است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که بازار مسکن همچنان یک بازار مصرفی باشد، افزود: مسکن نباید تبدیل به یک بازار سفته‌بازی شود چرا که در این حالت همچون بازارهای طلا و ارز دستخوش عدم تعادل و بی‌ثباتی خواهد شد.

مظاهریان‌ با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی بازار مسکن را تحت تأثیر قرار داده است، تصریح کرد: در صورتی که این بازارها به یک نرخ ثابت برسند پیش‌بینی  بازار مسکن در آینده تسهیل و واقع بینانه تر خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی‌ با بیان اینکه کاهش قیمت  مسکن پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: در حال حاضر بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارهای‌ موازی مانند ارز و سکه از لحاظ سرمایه‌گذاری عقب‌تر است بنابراین بعید به نظر می‌رسد که کاهش قیمت در مسکن رخ دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین