کد خبر: ۱۶۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
سرلشکر «فاضل برواری»، فرمانده نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم موسوم به «لشکر طلایی ارتش عراق»، شب گذشته به دلیل سکته قلبی در اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق درگذشت.
ناطقان: به نقل از اسپوتنیک، فرمانده لشکر طلایی عراق بعدازظهر روز پنچ‌شنبه به علت سکته قلبی در اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق، در ۵۲ سالگی درگذشت.

در پی درگذشت سرلشکر «فاضل برواری»، فرمانده نیرو‌های ویژه مبارزه با تروریسم موسم به «لشکر طلایی ارتش عراق»، فرماندهی عملیات مشترک عراق بیانیه‌ای در این رابطه صادر کرد که در بخشی از ان آمده است: «فرماندهی عملیات مشترک با نهایت حزن و اندوه درگذشت یکی از قهرمانان مبارزه با تروریسم را تسلیت می‌گوید و قطعاً این مبارز راه وطن در قلب همه مردم عراق جای خواهد داشت».

سرلشکر برواری در سال ۱۹۶۶ در استان «دهوک»، از استان‌های اقلیم کردستان، به دنیا آمد. وی پیش از فرماندهی لشکر طلایی ارتش عراق، از فرماندهان پیشمرگه بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۱ بود. پس از سقوط رژیم صدام در سال ۲۰۰۳، سازمان عملیات ویژه عراقی را تأسیس کرد که این سازمان سپس به هسته اصلی سرویس مبارزه با تروریسم ارتش عراق تبدیل شد.

به نوشته اسپوتنیک، برواری در عملیات‌ آزادسازی «الانبار، صلاح الدین، کرکوک، نینوی» و شهر‌های غربی و شمالی عراق از اشغال تروریست‌های داعش مشارکت فعال داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین