کد خبر: ۱۶۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
مراسم عاشورا در شهر کربلا با مشارکت ۶۰ هزار نیروی انتظامی و امنیتی در سلامت کامل برگزار شد.
ناطقان: به دلیل شرایط امنیتی در عراق، آیین‌های دینی در این کشور هر سال با حفظ تدابیر شدید و اجرای طرح‌های ویژه امنیتی برگزار می‌شود. حوادث اخیر امسال در شهر بصره نیز نگرانی‌هایی را درباره چگونگی تامین امنیت زائران شرکت‌کننده در مراسم ویژه عاشورا در شهر کربلا بوجود آورده بود، ژنرال علی ابراهیم الدبعون ـ فرمانده ستاد عملیات الرافدین عراق ـ اما از اجرای مراسم امسال در امنیت کامل به واسطه مشارکت ۶۰ هزار نیروی انتظامی و امنیتی در استان‌های شیعه‌نشین عراق از جمله ذی‌قار، میسان، واسط و مثنی همجوار با کربلا خبر داد.

عقیل المسعودی ـ رییس کمیسیون امنیت شورای استان کربلا ـ پیش از اجرای این مراسم گفته بود که تمام مقدمات لازم امنیتی و خدماتی در کربلای معلی برای حضور میلیونی زائران و عاشقان اهل بیت (ع) در روز عاشورا فراهم شده بود.

به گفته او، نقاط ضعف و برخی خلاءهای طرح امنیتی سال قبل بررسی و امسال برطرف شد تا در عین حالی که خیابان‌های کمتری در کربلا به دلایل امنیتی بسته شود، سطح امنیت زائران و مراقد مقدسه افزایش یابد.

به گفته مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشورمان نیز امسال نزدیک به ۳۰ هزار زائر ایرانی همزمان با مراسم تاسوعا و عاشورا در شهرهای کربلا و نجف حضور داشتند.

مقتل‌خوانی از جمله آیین‌های ویژه روز عاشورا است که هر سال در حرم امام حسین (ع) در حضور انبوه زائران برگزار می‌شود. این مراسم از اوایل بامداد دهم محرم شروع می‌شود و نزدیک به ۲ ساعت ادامه دارد. عزاداران در سوگ امام سوم شیعیان تمام این روز را به سینه‌زنی و عزدارای می‌پردازند. هر سال جز عراقی‌ها زائرانی از ایران، پاکستان و افغانستان در این مراسم ویژه شرکت می‌کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین