کد خبر: ۱۶۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳
نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان نشان داده است، الگوی خواب منظم می‌تواند به دفع ریسک بیماری قلبی کمک کند.
ناطقان: به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان نشان داده است، الگوی خواب منظم می‌تواند به دفع ریسک بیماری قلبی کمک کند.

 به گفته محققان، افرادی که به طور منظم ورزش می کنند و خواب شبانه کافی و منظم دارند کمتر در معرض ریسک بروز سکته هستند.

محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: « یافته‌های این مطالعه بیانگر این مطلب است که باید بیشتر بر اهمیت خواب در ریسک بروز سکته تاکید شود».

این بررسی همچنین نشان داد، افرادی که کمتر از 7 ساعت در شب می‌خوابند دارای چربی بدنی بیشتر، فشارخون بالا و میزان کمتر کلسترول سالم بوده که همگی برای سلامت مضر هستند.

مطالعات قبلی حکایت از آن دارند که خواب ناکافی افزایش دهنده احتمال چاقی است؛ حال در این مطالعه به بررسی تأثیر بی‌خوابی بر سایر فاکتورهای بیماری قلبی پرداخته شده است.

پژوهشگران می‌گویند: «خواب منظم علاوه بر دفع ریسک بیماری قلبی، افسردگی و استرس را به میزان قابل توجهی در افراد کاهش می‌دهد».
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین