کد خبر: ۱۶۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
رئیس پارلمان عراق در دیدار با سفیر کشورمان از حمایت‌های ایران برای حفظ یکپارچگی عراق قدردانی کرد.
ناطقان: به نقل از الفرات نیوز، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق امروز یکشنبه در دفتر خود با ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن به گونه‌ای که منافع دو ملت دوست را محقق کند بحث و تبادل نظر کردند.

الحلبوسی و مسجدی همچنین درباره اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه و موضوع آب گفتگو کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در این دیدار با تبریک مجدد به الحلبوسی برای تصدی پست ریاست پارلمان عراق برای وی و پارلمان جدید آرزوی موفقیت کرد.

الحلبوسی بر اهمیت حمایت منطقه‌ای از عراق به‌ویژه در زمینه آبادانی عراق و خدمات‌رسانی تاکید کرد و گفت: عراق به حمایت‌های بیشر کشور‌های منطقه چشم دوخته است.

وی بر آمادگی خود برای تلاش به منظور تقویت همکاری پارلمانی بین عراق و ایران تاکید کرد و نقش جمهوری اسلامی در حمایت از وحدت و حاکمیت عراق را ستود.

در این دیدار همچنین پیام دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس پارلمان جدید عراق برای سفر رسمی به ایران به وی ابلاغ شد و الحلبوسی با قبول این دعوت ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت به ایران سفر کند.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین