کد خبر: ۱۶۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
وی با بیان این‌که »تروریست‌ها پس از حدود 12 دقیقه به درک واصل شدند»، افزود: اگر رژه در یک بیابان یا دشت انجام می‌شد حتی اگر می‌خواست اتفاقی رخ دهد نیروهای مسلح بلافاصله تیراندازی می‌کردند.
ناطقان: محسن رضایی در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی اهواز که امروز (2 مهر ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان اطلاعاتی کشور در فرصت مناسب جزئیات تک تک این افراد، محل ها و کشورهایی که مسئولان این تروریست‌ها هستند را برای شما توضیح خواهند داد.

وی افزود: هیچ مادری را از فرزند و فرزندی را از مادر نمی شود گرفت؛ خوزستان فرزند ایران اسلامی است. این فرزند از وفادارترین فرزندان ایران اسلامی بوده است. در انقلاب، دفاع مقدس و قبل از این حوادث، مردم و قومیت های مختلف خوزستان دین خودشان را به اسلام  ادا کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوزستان بدون ایران و ایران بدون خوزستان معنا ندارند و هویت شان را از دست می دهند و در عمل نیز این موضوع ثابت شده است.

رضایی بیان کرد: بسیاری از اقوام خوزستانی در راه دفاع از ایران اسلامی شهید شدند و در تمام موضوعات بعد از دفاع مقدس همیشه خوزستانی ها را از برگزاری جشن های پیروزی انقلاب تا مراسم دفاع مقدس در صحنه دیده‌ایم؛ اینکه عده‌ای خیال کنند می‌توانند خوزستان را از ایران جدا کنند یا در تهران نظرات دیگری نسبت به خوزستان ایجاد شود، خواب و رویای تحقق نیافتنی است.

وی عنوان کرد: این حادثه در زمانی رخ داد که ترامپ، اسرائیلی ها و برخی کشورهای منطقه اعلام کرده بودند که تابستان بسیار گرمی در مقابل ایران است. در تیر و مردادماه تبلیغات بسیار زیادی کردند که از نارضایتی های مردم سوءاستفاده کنند. تلاش کردند از گرانی، مشکلات اقتصادی و بیکاری که وجود دارد به نفع مقاصد خودشان استفاده کنند و مردم را علیه نظام، امنیت و اقتدارشان به صحنه بیاورند اما شکست خوردند و  هرچه فراخوان تجمع منتشر می‌کردند مردم گفتند ما از این وضعیت راضی نیستیم اما حاضر نیستیم علیه نظام قیام کنیم.

وی گفت: وقتی دیدند این شکست‌ها آبروریزی زیادی برای آن‌ها در پی داشت، تصمیم گرفتند با یک عملیات پر سروصدا، شکستی که از عدم استقبال ملت ایران به شعارهای آن‌ها صورت گرفته را حل کنند و این حادثه تروریستی را انجام دادند. حادثه تروریستی ظاهری دارد که در اهواز آمدند و در حالی که نیروهای مسلح رژه می رفتند عملیاتی انجام دادند اما باطن این عملیات نشان از ناامیدی آن‌ها از ملت ایران است که امیدوارم امروز یک بار دیگر آن‌ها را ناامیدتر از گذشته کنیم.

وی بیان کرد: ملت ما در مراسم تشییع این شهدا نشان دادند که مردم خوزستان همیشه طلایه دار این انقلاب و نظام خواهند بود.

وی تصریح کرد: هدف آنها این بود که با عملیات پر سر و صدا شکست خودشان را حل کنند اما نتیجه می‌گیریم باطن این عملیات، یاس و ناامیدی آن‌ها بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: مساله دیگر این است که بسیاری سوال می‌کنند چرا این عملیات در رژه انجام شده و جلوی این کار گرفته نشد؟ در حال حاضر ستاد کل نیروهای مسلح و همکاران دیگر در حال رسیدگی به این موضوع هستند اما همه دنیا می دانند که نیروهای مسلح ایران تنها نیروهای مسلحی هستند که رژه ها را در دل مردم انجام می‌دهند. کجای دنیا دیدید که ارتش و نیروهای مسلح  دنیا در وسط جمعیت گسترده مردم رژه بروند؟ این‌که رژه را در میان مردم انجام دهند افتخاری برای نیروهای مسلح است؛ زیرا بین نیروهای مسلح ایران و مردم فاصله‌ای وجود ندارد.

وی با بیان این‌که »تروریست‌ها پس از حدود 12 دقیقه به درک واصل شدند»، افزود: اگر رژه در یک بیابان یا دشت انجام می‌شد حتی اگر می‌خواست اتفاقی رخ دهد نیروهای مسلح بلافاصله تیراندازی می‌کردند. مشکل نیروهای ما این بود که وقتی آن‌ها بین مردم حدود 10 تا 12 دقیقه شروع به تیراندازی کردند کسانی که باید با آنها مقابله کنند در بین مردم بودند. بنابراین به دلیل رژه نیروهای مسلح در میان مردم، همان ابتدای تیراندازی به آنها تیراندازی نشد.

وی با اشاره به اقتدار و امنیت کشور، گفت: به دشمن ایران اسلامی می‌گویم مطمئن باشید اینکه فکر کنید می‌توانید امنیت و اقتدار را در ایران را از بین ببرید خوابی بیش نیست و هر اقدامی از این قبیل انجام دهید خواهید دید چه بلایی بر سرتان می‌آوریم تا در تاریخ ثبت شود و دیگر دست به این کارها نزنید.

رضایی بیان کرد: امروز اقتدار و امنیت در ایران اسلامی آن‌قدر نهادینه شده است که به بیش از 10 کشور مشورت نظامی و آموزش ارائه می دهیم و برای دفاع از مرزهای‌شان آن‌ها همراهی می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: چنین اقتداری بعد از 200 تا 300 سال که ایران به ضعف کشیده شده بود، به دست آمده و در دفاع مقدس سربلند شدیم. مگر فکر می‌کنید می‌توانید امنیت و اقتدار ایران را از بین ببرید؟

وی تصریح کرد: مردم توجه کنند که البته متوجه هستند مساله امنیت و اقتدار به سادگی در کشور ما از بین نمی‌رود. زمانی که آن‌ها به کشور ما حمله می‌کردند و استانی از ایران جدا می‌شد، دیگر گذشت. بخارا، سمرقند و نخجوان کجا هستند؟ همه آن‌ها در طول 200 سال گذشته از ایران جدا شدند. به اندازه ایران امروزی از کشور ما خاک جدا شد اما با اقتداری که به دست آوردیم پنج استان اشغالی را به دست آوردیم. ملت بزرگوار راه‌شان را ادامه خواهند داد. البته مردم ما مشکلات اقتصادی و اعتراض هایی دارند که از دولتمردان می‌خواهیم مشکلات این مردم را حل کنند.

وی بیان کرد:  از وزارت خارجه تقاضا می کنم به تذکر دادن اکتفا نکنند. در حال حاضر این تروریستها در دانمارک، هلند و یا انگلستان هستند که از مراجع دیپلماتیک تقاضا می کنیم آن‌ها را دستگیر کنند و به ایران اسلامی تحویل دهند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین