کد خبر: ۱۶۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: ما بیکار ننشسته‌ایم زیرا باور داریم کودکان بیمار مانند فرزندان‌مان هستند و نمی‌توانیم شاهد از بین رفتن آنها باشیم؛ بنابراین فضاسازی‌هایی که در حوزه‌ کمبود داروهای کودکان وجود دارد کذب است.
ناطقان: منوچهر مهرام با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در خصوص تأمین اقلام دارویی با هیچ‌گونه کمبود و کسری مواجه نشویم، اظهار کرد: بعضی از داروها با منشاء خارجی به‌ سختی وارد کشور می‌شود اما بسیاری از داروها ایرانی هستند و از لحاظ کیفیت با داروی مشابه خارجی برابری می‌کنند؛ با این حال متأسفانه فرهنگ استفاده و تجویز از داروی خارجی هنوز در بین پزشکان وجود داشته و به مردم نیز القا می‌شود. 

وی افزود: طی صحبت‌هایی که با پزشکان داشته‌ایم تأکید شده تا آن‌ها بر روی داروهای خارجی که مشابه آن و با همان کیفیت در داخل وجود دارد تأکید نکنند؛ در مجموع برای بیماران به‌خصوص بیماران سرطانی و کودکان تا این لحظه تمام تلاش خود را کردیم که اجازه ندهیم کمبود و کسری دارو اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: تحریم تجربه‌ جدیدی برای ما نیست بلکه ما را از همان سال‌های ابتدای انقلاب تحریم کردند اما همیشه توانسته‌ایم راهی جدید برای رفع مشکل پیدا کنیم.

مهرام تصریح کرد: دشمنان همواره به دنبال آسیب زدن به مردم هستند تا آن‌ها را به نقطه‌ای برسانند که زیر بار اجانب بروند، آن‌ها باید بدانند هیچ‌گاه چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان گفت: مردم زیر بار اجانب نخواهند رفت و ما هم از تجربیات گذشته‌ درس گرفته و اجازه نمی‌دهیم کمبود بر مردم حاکم شود و عارضه‌ای اتفاق بیفتد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین