کد خبر: ۱۶۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
در معاملات امروز بازارهای مالی، دلار موفق شد اندکی در برابر ین، پوند و یورو پیشروی کند و بورس‌های آسیایی نیز وارد محدوده قرمز شدند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، با اعلام این خبر که آمریکا آماده می‌شود تمام کالاهای وارداتی چینی را مشمول تعرفه بیشتر کند و چین نیز از مذاکرات تجاری خارج شده است، ریزش‌ها در بورس‌های چینی بیش از سایر نقاط بود به گونه‌ای که شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۱.۱ درصد کاهش در سطح ۲۷۶۴۴.۸۳ واحدی بسته شد، بورس شانگهای و بورس توکیو به دلیل تعطیلات عمومی بسته بودند ولی در استرلیا شاخص بورس سیدنی ۰.۱ درصد و بورس ولینگتن نیوزلند ۰.۶ درصد کاهش یافتند.

در بازار ارز پس از آن که مقامات اتحادیه اروپا با پیشنهاد ترزا می- نخست وزیر انگلیس - برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالفت کردند، هر پوند از ۱.۳۰۸۵ دلار به ۱.۳۰۷۷ دلار کاهش یافت. آینده نا مطمئن بریگزیت، یورو را نیز بی‌نصیب نگذاشت و هر یورو از ۱.۱۷۵۲ دلار به ۱.۱۷۴۵ دلار کاهش یافت. در برابر ین نیز دلار صعودی بود و از ۱۱۲.۵۸ ین به ۱۱۲.۶۰ ین افزایش یافت.

در شرایطی که به نظر نمی‌رسد تنش بین چین و آمریکا در آینده‌ای نزدیک قابل حل باشد استفان اینس، مدیر بازارهای منطقه آسیا-اقیانوسیه در موسسه "اودانا" از آمریکایی ها خواست که با وضع تعرفه‌های بیشتر بر کالاهای وارداتی چین اشتباه نکنند، چراکه این کار باعث فشار غیرقابل توقف خواهد شد.

در بازار نفت نیز پیش از نشست سازمان اوپک در الجزایر قیمت ها صعودی بودند؛ به گونه‌ای که هر بشکه نفت برنت با ۹۴ سنت افزایش به ۷۹.۷۴ دلار در هر بشکه و هر بشکه نفت "وست تگزاس اینترمدیت" با ۷۶ سنت افزایش به ۷۱.۵۴ دلار در هر بشکه رسید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین