کد خبر: ۱۶۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرری با بیان اینکه دبی آب در حال حاضر در چشمه‌علی پایین است، گفت: یک سوم آب قبل به چشمه بازگشته و ما منتظر فصل بارش هستیم.
ناطقان: امیر رحیم‌زاده مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرری در جریان بازدید خبرنگاران از چشمه‌علی گفت: مطالعات نشان می‌دهد که ساخت مترو تأثیر آن چنانی در خشک شدن چشمه‌علی نداشته است. چشمه‌علی سه مظهر دارد که در دو مظهر آب جاری است و در یکی هنوز جاری نشده است.

وی ادامه داد: هنگامی که خط 6 مترو در حال ساخت بود مسیر تغییر کرد و اگر مسیر تغییر نمی‌کرد شاید آب چشمه‌علی به طور کامل خشک می‌شد. 

مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرری با بیان اینکه در حال حاضر آب به چشمه‌علی بازگشته است، گفت: اگر آب بازنگردد پیگیری قضایی می‌کنیم اما گفته‌اند که با بارش‌های فصلی آب بازمی‌گردد.

رحیم‌زاده گفت: فقط یک دستگاه متولی نیست و اگر به مرحله‌ای برسیم که آب به چشمه بازنگردد شکایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مقطعی آب چشمه‌علی خشک شد، گفت: وقتی پیگیری کردیم گفتند به دلیل پمپاژ آب در تونل بوده است.

مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرری با بیان اینکه دبی آب در حال حاضر پایین است، گفت: یک سوم آب قبل به چشمه بازگشته است و ما منتظر فصل بارش هستیم.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین