کد خبر: ۱۶۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد این کشور ظرف دو هفته آینده سامانه دفاعی «اس-۳۰۰» در اختیار سوریه قرار می‌دهد.
ناطقان: «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه رسما اعلام کرد که این کشور سوریه را به سامانه دفاعی «اس-۳۰۰» مجهز می‌کند.

به گفته شویگو، این سامانه ظرف دو هفته آینده در اختیار سوریه قرار می‌گیرد.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، شویگو در بیانیه‌ای که قرائت می‌کرد، به موضوع سرنگونی هواپیمای «ایلوشن-20» روسیه در حمله هوایی اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به سوریه نیز پرداخت و گفت: «در تاریخ 17 سپتامبر یک فروند هواپیمای شناسایی «ایلوشن-20» روسیه در حال انجام مأموریت در منطقه بود که همزمان 4 فروند از جنگنده‌های اسرائیل نیز برای انجام حمله‌ای هوایی به سوریه عازم لاذقیه می‌شوند».

وی افزود: «تنها یک دقیقه قبل از انجام این حملات فرمانده نیروی هوایی اسرائیل با فرمانده نیروهای روسیه در سوریه از طریق خط تلفن اضطراری تماس گرفت...متخصات این جنگنده ها اعلام نشد و صرفا گفته شد که نیروی هوایی اسرائیل قصد انجام مأموریتی در شمال سوریه را دارد در حالی که در این حمله هوایی، غرب سوریه هدف گرفته شد و به همین دلیل هواپیمای ایلوشن «Il-20» ما نتوانست در صحت و امنیت به آشیانه بازگردند و در مسیر حملات پدافند هوایی سوریه قرار گرفت».

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: «اعضای تیم اسرائیلی به خوبی از اوضاع در منطقه با خبر بودند و از هواپیمای روسی به عنوان سپر در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کردند که در نتیجه 15 نفر از نیروهای نظامی ما در این حادثه کشته شدند و همین مسئله نیز ما را وادار کرد تا اقدامات مناسبی را در واکنش به این اقدام اسرائیل اتخاذ کنیم تا امنیت نیروهای نظامی روسیه که در حال مبارزه با تروریسم در سوریه هستند را ارتقاء بخشیم».

 

در حال تکمیل...

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین