کد خبر: ۱۶۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ما باید بودجه را برای بدترین شرایط آماده کنیم، افزود: در سازمان برنامه و بودجه این برنامه تدوین شده که اگر درآمدها و منابع به حداقل برسد چگونه باید هزینه ها به ویژه اجتناب ناپذیرها را مدیریت کنیم.
ناطقان: محمدباقر نوبخت عصر امروز در نشست با روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی سراسر کشور که با موضوع واگذاری طرح های نیمه تمام در حال برگزاری است، اظهار کرد: با خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم های یک جانبه، تصور بر این بود که این موضوع اثرات سوء گسترده بر اقتصاد ما خواهد داشت.

وی افزود: البته نابسامانی هایی را در بازار ارز دیدیم که باید برای مقابله با آن اقدام می کردیم از این رو بسته ای مشتمل بر ۱۲ برنامه تهیه کردیم.

نوبخت تصریح کرد: ابتدا پیش بینی درستی از اینکه اگر تحریم ها بازگردد چه اتفاقی می افتد را تبیین و آثار آن را در دستگاه های مختلف ارزیابی کردیم و اینکه در این راستا چه اقدامات کوتاه، میان و بلند مدت باید از سوی دستگاه های اجرایی کشور انجام شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه آثار بعدی تحریم روی بودجه است، گفت:  بلافاصله آینده را از نظر مقدار صادرات نفت، آثار تحریم بر نفت و آثار نفت بر بودجه سناریو بندی کردیم و پیش بینی کردیم چه بودجه ای باید داشته باشیم تا آثار سوء تحریم را کم کنیم.

وی افزود: همچنین برای اتمام طرح های عمرانی بسته ای تدوین کردیم و در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مطرح و برای اقتصادی کردن این پروژه ها برای جذب سرمایه گذاران، پیشنهاداتی را ارائه کردیم.

وی تاکید کرد: برای واگذاری طرح های عمرانی امتیازاتی باید قائل می شدیم که البته شورا پیشنهادات ما را تایید کرد.

وی با اشاره به آثار تحریم بر تولید، گفت: این بخش نیازمند یک بازتعریف بود که مصوباتی از شورای هماهنگی سران سه قوه گرفتیم که از جمله این مصوبات تخصیص یک میلیارد دلار برای اشتغالزایی بخش تولید بود.

نوبخت همچنین گفت: در شرایط تحریمی بر اساس بسته ای که تدوین کردیم برای تسریع در تکمیل طرح های ناتمام از طریق برخورداری از مشارکت بخش غیر دولتی، انتظار داریم سازمان های مدیریت سراسر کشور پیگیر واگذاری یا مشارکت طرح ها باشند.

وی با بیان اینکه ما باید بودجه را برای بدترین شرایط آماده کنیم، افزود: در سازمان برنامه و بودجه این برنامه تدوین شده که اگر درآمدها و منابع به حداقل برسد چگونه باید هزینه ها به ویژه اجتناب ناپذیرها را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: البته برای شرایط خوش بینانه هم بودجه تدوین خواهیم کرد.

نوبخت تاکید کرد: باید آثار سوء این تحریم ها را از معیشت، زندگی و اقتصاد مردم دور کنیم یا به حداقل برسانیم.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: در کنار بسته حمایت از تولید، بسته حمایت از پیمانکاران را داریم.

وی با بیان اینکه تا مردم آثار اقدامات ما را ببینند می توانند از بسته ویژه استفاده کنند، گفت: بسته جبرانی برای آحاد مردم در نظر گرفته ایم همچنین بسته خاصی برای اقشار کم درآمد آماده کردیم که بعد از بازگشت رییس جمهور از نیویورک به اجرا درمی آوریم.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین