کد خبر: ۱۶۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
یکی از جدی‌ترین مشکلات در روابط بین زوج‌ها مسئله عدم مهارت در کنترل مشاجرات است. معمولا در شرایط مشاجره بهترین روشی که به ذهن خطور می‌کند سکوت و کناره‌گیری از ادامه بحث است.
ناطقان: معمولا بیشتر انسان‌ها شهامت لازم برای صحبت‌کردن در مورد حقیقت‌های مورد نظرشان را ندارند، بنابراین در چنین شرایطی به جای بیان مسائل از طریق گفتمان و مذاکره، برای حفظ رابطه، سکوت را ترجیح می‌دهند.

روانشناسان معتقدند برخی انسان‌ها به صورت ناخودآگاه در چرخه کناره‌گیری از مشاجره قرار می‌گیرند. نکته جالب توجه این است که ممکن است این افراد برای جلوگیری از بحث از خواسته‌های خود نیز صرف نظر کنند.

معمولا این افراد دارای این ویژگی‌ها هستند:

۱.احساسات خشونت‌آمیز را نوعی خطر برداشت می‌کنند.

۲.به جای انتقاد از دیگران خود را به باد انتقاد می‌گیرند.

۳.برای راحتی بیشتر دیگران از شفاف کردن احساسات خود جلوگیری می‌کنند.

۴.علایق و تمایلات شریک زندگی را بر خواسته‌های خود ترجیح می‌دهند.

۵. خود را مسئول واکنش‌های مثبت و منفی شریک زندگی می‌دانند.

برای خروج از چرخه کناره‌گیری از مشاجره در گام اول لازم است افراد موقعیت خود را شناسایی کنند، در گام بعد با رعایت برخی نکات می‌توان به جای قربانی کردن خود در مشاجرات، صرفا با بحث منطقی و بدون تنش رابطه عاطفی را از حالت یکطرفه خارج کرد.

یکی از منطقی‌ترین روش‌ها برای خروج از این چرخه، آگاهی از این مسئله است که حق انتخاب برای هر انسانی کاملا محفوظ است، بنابراین شما باید به شریک زندگی‌تان ثابت کنید که او مسئول رفتار خودش است و هرگز همیشه خود را محکوم نکنید.

مهمترین ابزار برای خروج از این چرخه، صداقت در کلام و رفتار است. اگر شما احساسات خود را به صورت کاملا واضح و بدون روحیه سرکوب‌گرایانه به همسر خود منتقل کنید، قطعا او نیز واکنش مناسب و درخور این صداقت را نشان خواهد داد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین