کد خبر: ۱۶۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
پزشکیان:
نایب رئیس مجلس با انتقاد از اینکه هنوز در کشور حالت جنگ اقتصادی به خود نگرفته‌ایم تأکید کرد که تخصیص ارز در شرایط بحرانی تنها باید به حوزه‌های حیاتی تعلق گیرد.
ناطقان: مسعود پزشکیان در جمع خبرنگاران حاضر در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما در پاسخ به این پرسشی مبنی بر کمبود نقدینگی در حوزه دارو گفت: نشستی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به منظور بررسی این مشکل برگزار شد که همچنان نیز در حال پیگیری این موضوع هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل نقدینگی ناشی از سیاست‌هایی بوده که سیاست بهداشت و درمان در پی اعمال آن نتوانسته بدهی شرکت‌های دارویی را پرداخت کند و در شرایط کنونی هم که با تحریم مواجه شده‌ایم باید پاسخگوی نیازهای قبلی این شرکت‌ها هم باشیم. از سوی دیگر برای رفع این مشکل مقام معظم رهبری دستور داده‌اند که ارز مورد نیاز این بخش تخصیص پیدا کند که این اقدام باید از سوی دستگاه‌های مربوطه به سرعت انجام شود.

وی تصریح کرد: البته هنوز ما در کشور حالت جنگ اقتصادی به خود نگرفته‌ایم و تصور می کنیم وضعیت همچون گذشته است و این در حالی است که در حالت جنگی باید به رفع نیازهای واقعی اهمیت داد نه اینکه ارز را به تمام بخش‌ها تخصیص دهیم بلکه باید تنها به حوزه‌های حیاتی اختصاص دهیم.

مشکلات حوزه دارو از 2 سال گذشته شروع شده بود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه دارو از دو سال گذشته آغاز شده است، تأکید کرد: هم اکنون که در شرایط بحرانی هستیم باید در جهت رفع نیاز این بخش به سرعت اقدام شود تا مشکلی در این رابطه وجود نداشته باشد.

پزشکیان در رابطه با پرسشی مبنی بر وضعیت بیماران خاص در شرایط تحریم خاطر نشان کرد: ما باید به طور کلی به گونه‌ای اقدام کنیم که در حوزه رفع نیازهای اساسی با مشکلی مواجه نشویم، همچنین باید از تولیدکنندگان دارو به گونه‌ای حمایت شود تا بتوانند نیاز کشور را رفع کنند.

مشکلات حوزه سلامت ناشی از عدم اجرای صحیح قوانین است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد برچسب کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت و قاچاق محصولات سلامت محور که از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد، بیان کرد: ما اگر بتوانیم طرح پزشک خانواده، سیستم ارجاع و گایدلاین‌ها و دستورالعمل‌هایشان را به خوبی عملیاتی کنیم خود به خود همه امور در حوزه سلامت در مسیر خود حرکت می‌کند، اما مشکل این است که قوانینی که وجود دارد به هر دلیلی به خوبی اجرا نمی‌شود بنابراین برچسب کنترل اصالت می‌تواند خوب باشد به شرط اینکه نیاز واقعی را از کف جامعه استخراج کنیم، ارائه دهیم و پاسخگوی مشخص برای نیاز مشخص داشته باشیم.

پزشکیان در پایان یادآور شد: جهت‌گیری کنونی حوزه سلامت هزینه‌بر است و باید کاری کنیم که جهت‌گیری که در دنیا مورد قبول قرار گرفته و جلوی هزینه‌ها را می‌گیرد چه در زمان تحریم و چه غیر آن اجرا شود اما در شرایط کنونی شکاف عمیقی بین پرداخت‌ها، درآمدها و گروه‌های مختلف در جامعه پزشکی، پرستاری و دندانپزشکی وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین