کد خبر: ۱۶۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
رؤسای جمهوری آمریکا و مصر در حاشیه هفتاد و سومین نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و درباره راه‌های همکاری دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
ناطقان: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که در این دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد که کشورش به همکاری مستحکم با مصر در رویارویی با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه خواهد داد.

وی افزود: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر نیز در این دیدار بر تمایل کشورش به تحکیم روابط و شراکت میان دو کشور و همچنین تمایل مصر به هماهنگی بیشتر و مشورت با آمریکا درباره برخی مسائل مهم به ویژه مقابله با تروریسم تاکید کرد.

ترامپ و سیسی بر اهمیت شراکت استراتژیک بین ایالات متحده و مصر تأکید کردند. در همین راستا، ترامپ بر حمایت کشورش از امنیت مصر و ثبات و شکوفایی آن تأکید کرد.

دو طرف همچنین درباره پرونده مقابله با تروریسم رایزنی کردند.

در همین راستا، ترامپ از تلاش‌های مصر برای پایان دادن به خطر تروریسم قدردانی کرد.

رئیس جمهوری مصر نیز بر اهمیت ادامه همکاری میان دو کشور برای پایان دادن به تروریسم و ممانعت از رسیدن کمک به این گروه‌های تندرو تاکید کرد.

راضی ادامه داد: دو طرف همچنین درباره راه‌های همکاری میان دو کشور به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و همچنین افزایش حجم طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در مصر بحث و تبادل نظر کردند.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری مصر، دو طرف در این دیدار درباره برخی مسائل منطقه‌ای از جمله لیبی، سوریه و یمن و همچنین مساله فلسطین گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهوری مصر نیز ضمن تبریک به ترامپ به خاطر "موفقیت‌هایش"، اظهار کرد که دیدار با ترامپ نشان دهنده عمق روابط میان دو کشور است.

از سوی دیگر، سیسی در سخنرانی در جریان "نشست صلح نلسون ماندلا" گفت: همه ما باید به منظور شکست تروریسم، نژاد پرستی، تبعیض و فرقه گرایی همبستگی و همکاری صادقانه داشته باشیم.

وی افزود: مصر از تلاش‌ها برای تقویت نقش سازمان ملل به منظور ارتقای کارایی و اعتبار آن حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد: درحال حاضر جهان نیاز شدیدی به وجود یک چارچوب برای برطرف کردن ریشه‌ای درگیری‌ها، احترام به حقوق بشر، ریشه کن کردن فقر و بیماری‌های واگیر دار، توانمند سازی بانوان به منظور ارتقای جایگاه انسان و تحقق آرمان‌هایش دارد.

سیسی همچنین با دونالد تاسک، رئیس پارلمان اروپایی و سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش دیدار کرد.

این مقام مصری در این دیدار اعلام کرد که کشورش به دنبال تقویت همکاری با اتحادیه اروپا است.

در همین راستا، بسام راضی تاکید کرد که در این دیدار پرونده همکاری عربی-اروپایی برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و تهدیدات مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهوری مصر در محل اقامت خود در نیویورک با کریستین لاگارد، مدیر اجرایی سازمان بین‌المللی پول نیز دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تاکید بر تمایل مصر به تداوم همکاری با این نهاد بین‌المللی از همکاری سازنده میان دو طرف در زمینه اجرای برنامه‌ اصلاحات اقتصادی قدردانی کرد.

سیسی در سلسله دیدارهای خود با جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین