کد خبر: ۱۶۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، در نشستی درباره ایران و سوریه رایزنی کردند.
ناطقان: به نقل از بلومبرگ، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که دو طرف پیرامون طیف گسترده ای از مسائل از جمله وضعیت سوریه، ایران و ارتقای روابط تجاری برابر میان واشنگتن و اتحادیه اروپا گفتگو کردند.

مقامات فرانسوی به شرط فاش نشدن نامشان به خبرنگاران گفتند که ترامپ و ماکرون در این گفتگو تنها به پرسش و شنیدن نظرات یکدیگر اکتفا کرده و از بحث و تقابل خودداری کردند.

این مقامات همچنین گفتند که ماکرون و ترامپ پیرامون مساله موشک های بالستیک و فعالیت های منطقه ای ایران، نظر موافق داشتند اما رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که تحریم های واشنگتن در حال اثرگذاری بر تهران است، گفت که هنوز برای صحبت از مذاکره بسیار زود است.

رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا همچنین توافق کردند که در موضوع ادلب در سوریه باید با ترکیه همکاری کنند.
منبع: مهر
برچسب ها: ترامپ ، ماکرون ، رایزنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین