کد خبر: ۱۶۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
مصدق خاطرنشان کرد: بنابراین چون سال قبل تولید گوجه زیاد بود وکشاورزان با تولید گوجه با قیمت فروش 800 یا 1000 تومان ضرر می‌کردند، امسال نسبت به سال قبل کمتر سراغ کشت گوجه رفتند و همچنین مسایل کم آبی هم در کاهش تولید گوجه دخیل بوده است.
ناطقان: حسین مصدق، با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی بیان کرد: علت افزایش گوجه کمبود تولید آن است و کمبود تولید ناشی از آن است که معمولا یک سال کشاورزان محصولاتی همچون گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و... را زیاد می‌کارند در حالی که تقاضایی وجود ندارد و این باعث متضرر شدن آنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین چون سال قبل تولید گوجه زیاد بود وکشاورزان با تولید گوجه با قیمت فروش 800 یا 1000 تومان ضرر می‌کردند، امسال نسبت به سال قبل کمتر سراغ کشت گوجه رفتند و همچنین مسایل کم آبی هم در کاهش تولید گوجه دخیل بوده است.

وی درباره صادرات گوجه فرنگی و سیب زمینی اظهار کرد: ما صادر کننده گوجه و سیب زمینی به افغانستان و عراق هستیم و این موجب می‌شود با کمبود مواجه شویم، در حالی که مسوولین نباید اجازه این کار را دهند چرا که این کالاها اساسی وضروری هستند و فقیر و غنی همه به این محصولات نیاز دارند، ما نمیتوانیم دخالت کنیم و مسوولین خودشان باید در این خصوص تصمیم بگیرند.

رییس اتحادیه میوه و تره بار مشهد درمورد سطح قیمت ها در بازار گفت: قیمت‌ها در سطح عمده فروشی‌ها و میادین بار ثابت نیست و عرضه و تقاضا حاکم است، اما در سطح شهر ما مصوبه ای داریم که برمبنای نرخ تعیین شده کالا را به مردم عرضه می‌کنیم و اگر تخلفی صورت بگیرد باید با آن برخورد شود. 

وی ادامه داد: در صنف ما هرچه محصولات گران‌تر شود به ضرر ما است چرا که در این صورت مردم قدرت خرید ندارند، بنابراین سودی که برای ما مصوب شده اعمال نمی‌کنیم و مجبور هستیم به سودی کم‌تر قناعت کنیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین