کد خبر: ۱۶۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از افتتاح سد مجن و بازدید وزیر از چند پروژه در سفر امروز اردکانیان به شرق استان خبر داد.
ناطقان: ایرج حیدریان در حاشیه آیین افتتاح این سد، با بیان این‌که بعد از حضور وزیر در گرمسار و شاهرود، دکتر اردکانیان در دامغان و سمنان نیز حضور می‌یابد، اظهار کرد: افتتاح و بازدید از چند پروژه تأمین آب در استان سمنان از مهم‌ترین اهداف سفر دکتر اردکانیان، وزیر نیرو به استان سمنان است.

وی ادامه داد: افتتاح سد مجن شاهرود، بازدید از خط انتقال آب سیمین دشت به گرمسار، بازدید از روند احداث سد روزیه و سد فینسک در شهرستان مهدیشهر از جمله برنامه های دکتر اردکانیان در سفر به استان سمنان بوده است.

حیدریان افزود: عملیات ساخت سد مجن شاهرود با هدف کنترل آب رودخانه مجن جهت رفع کمبود آب اراضی پایین دست به میزان 4.75 میلیون متر مکعب درسال از سال 1388 شروع شده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان این‌که اعتبار هزینه شده برای ساخت این سد تا کنون 287 میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: سد مجن شاهرود، سد خاکی با عرصه رسی با طول تاج 273 متر و عرض تاج 8 متر و ارتفاع 38 متر است، ظرفیت حجم مخزنی 3.47 میلیون متر مکعب در سال و حجم آب قابل تنظیم نیز 4.75 میلیون متر مکعب در سال است.

حیدریان اضافه کرد: وزیر نیرو در سفر به گرمسار علاوه بر افتتاح چند پروژه شرکت برق استان، در حوزه شرکت آب منطقه‌ای نیز از خط انتقال آب سیمین دشت به گرمسار که از سال 93 کلنگ‌زنی شده است بازدید کرد، قرارداد این پروژه شامل تأمین مالی، احداث، بهره‌برداری و انتقال به روش BOT خرید تضمینی آب با سرمایه گذاری بخش خصوصی  منعقد شده است که با سرمایه اولیه 2350 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی طول خط انتقال آب سیمین دشت به گرمسار را 42 کیلومتر عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این پروژه تأمین بخشی از نیاز آب شرب و صنعت شهرستان های گرمسار و آرادان و شهر ایوانکی به میزان 21.06 میلیون متر مکعب در سال است که تا امروز 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان اظهار داشت: وزیر نیرو در سفر امروز خود به استان سمنان، بعدازظهر از روند احداث سد روزیه در شهرستان مهدیشهر نیز بازدید خواهد کرد، قرارداد تأمین مالی، احداث، بهره برداری و انتقال به روش BOT خرید تضمینی آب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منعقد شده است، و سرمایه اولیه احداث سد روزیه نیز 670 میلیارد ریال است.

حیدریان اضافه کرد: سد فینسک در شهرستان مهدیشهر نیز به عنوان یک طرح مطالعاتی در حال اجراست که وزیر نیرو در سفر به استان سمنان از منطقه احداث سد نیز بازدید خواهند داشت.

وی افزود: هدف از احداث سد فینسک، تنظیم و کنترل سیلاب های رودخانه سفیدرود به میزان 10.37 میلیون متر مکعب در سال به منظور تأمین بخشی از نیاز آب شرب شهرستان های سمنان و مهدیشهر به میزان 7.5 میلیون متر مکعب در سال است.

وی افزود: دکتر اردکانیان، وزیر نیرو هم‌چنین در پایان سفر به استان سمنان با حضور در جلسه شورای اداری و حفاظت از منابع آب استان سمنان به بررسی پروژه‌های تأمین آب و انتقال آب در استان سمنان خواهند پرداخت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین