کد خبر: ۱۶۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
یک مقام مسئول گفت:در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید شیر خام 10/82 درصد افزایش یافته است .
ناطقان: ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران با تکذیب موضوع کاهش تولید شیرخام در کشور اظهار کرد: در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید شیر خام 10/82 درصد افزایش یافته است که این موضوع نشان می دهد اظهارات مسئولان صنایع لبنی مبنی بر کمبود تولید صحت ندارد.

وی افزود: مسئولان صنایع لبنی با مطرح کردن موضوع کاهش تولید شیرخام، درصدد واردات شیرخشک با ارز دولتی و کاهش تعرفه آن از 40 به 6 درصد هستند.

مقدسی ادامه داد: در گذشته کارخانه های لبنی پس از خریداری شیرخام از دامداران،آن را به صورت کارمزدی در اختیار صنایع شیرخشک قرار می دادند که از ابتدای امسال  دامداران به سبب تاخیر در پرداخت مطالبات و کاهش قیمت، از تحویل شیر به صنایع لبنی اجتناب کردند و به صورت مستقیم آن را در اختیار صنایع شیر خشک قرار دادند که این امر بهانه ای شد تا کارخانه های لبنی موضوع کمبود تولید شیرخام را در کشور مطرح کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در گذشته روزانه 22 هزار و 500 تن شیرخام به کارخانه های لبنی تحویل داده می شد، بیان کرد:  هم اکنون این میزان به 20 هزار و 500 تن رسیده است، درحالیکه دبیر انجمن صنایع لبنی نیاز روزانه کارخانه ها را 19 هزار تن مطرح می کند.

وی ظرفیت تولیدی 30 کارخانه شیر خشک در کشور را 150 هزارتن اعلام کرد و افزود: سالانه 80 تا 90 هزارتن شیر خشک در کشور تولید می شود که با احتساب مصرف سالانه 60 تا 70 هزارتن، کمبودی در بحث شیر خشک نداریم.

به گفته مقدسی کارخانه های لبنی با مطرح کردن بحث کمبود شیر خام درصدد آن هستند تا با گرفتن ابزار شیر خشک ،قیمت شیرخام را کاهش دهند.

رئیس انجمن گاوداران کشور در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به سبب نرخ بالای گوشت، موضوع کشتار دام را تایید می کنید، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد چرا که هیچ گاوداری،گاو شیری خود را برای فروش گوشت کشتار نمی کند و تنها کارخانه های لبنی با طرح چنین موضوعاتی درصدد واردات شیرخشک هستند،درحالیکه با وجود ممنوعیت صادرات شیرخشک نه تنها کمبود نداریم، بلکه با مازاد تولید در داخل روبرو هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین