کد خبر: ۱۶۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
سازمان هواشناسی در اخطاریه ای برای امروز (پنجشنبه) تشدید بارش، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی نقاط استان های گیلان، مازندران، غرب گلستان را پیش بینی کرد و فردا در برخی نقاط گیلان و غرب مازندران احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب وجود دارد.
ناطقان: سازمان هواشناسی در اخطاریه خود توصیه کرد تمهیدات لازم برای کاهش خسارت های احتمالی به عمل آید.

هموطنان باید با رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در مناطق شمالی خودداری کنند.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها، امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) در استان های ساحلی خزر، برخی نقاط اردبیل، ارتفاعات استان های واقع در البرز مرکزی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

شدت بارش ها امروز در استان های گیلان، مازندران و روز جمعه در برخی نقاط گیلان و غرب مازندران بیشتر خواهد بود.
دریای خزر نیز امروز مواج است.

در ساعت های عصرگاهی پنجشنبه در برخی نقاط آذربایجان های شرقی و غربی، شمال زنجان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان افزایش ابر، وزش باد در بعضی ساعت ها، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

برای جمعه همین شرایط در ارتفاعات شمالی آذربایجان شرقی، غرب خراسان شمالی، جنوب فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و بخش هایی از هرمزگان و روز شنبه در برخی نقاط استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شرق بوشهر، جنوب اصفهان و شمال هرمزگان وجود دارد.

شنبه بارش پراکنده در سواحل شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی رخ می دهد.

از لحاظ دمایی برای روزهای شنبه و یکشنبه افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش بینی می شود که بیشترین مقدار آن در استان های ساحلی خزر و اردبیل حدود چهار تا هفت درجه سانتیگراد است.

هوای تهران

دمای کنونی تهران 29 درجه سانتیگراد است.

آسمان پایتخت قسمتی ابری و جهت باد جنوبی است که سرعت باد ۲ متر بر ثانیه یا هفت کیلومتر بر ساعت برآورد می شود.

نم نسبی هوا 14 درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

میزان بارندگی در 24 ساعت گذشته صفر بود.

بیشینه دما در 24 ساعت گذشته 30 درجه سانتیگراد و کمینه دما نیز ۱۸ درجه سانتیگراد ثبت شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین