کد خبر: ۱۶۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲
به، میوه‌ای شبیه به سیب است که اکثر ما ایرانیان در ترشی و غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم.
ناطقان: به، میوه‌ای شبیه به سیب است که اکثر ما ایرانیان در ترشی و غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم، برخی از خواص این میوه اطلاعات کافی دارند و برخی اصلا آن را نمی‌شناسند و برخی بخوبی می‌دانند که برگ و جوشانده آن چقدر می‌تواند مفید و سودمند باشد.


معرفی میوه به

میوه بـه یا بهی دارای گوشت خشک و کرکی است که طعمی ترش و تقریباً گس دارد.


به سرشار از ویتامین‌های آ. و ب، و املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است و صد گرم آن تولید ۱۱۲ کالری انرژی می‌کند. این میوه مقوی معده و متوقف کننده اسهال‌های ساده و خونی است.

در ورم حاد در روده ها، خونریزی‌های قاعدگی و بواسیری، اثر بسیار موثری دارد.

به ضمن تقویت اعمال دستگاه گوارش، مخاط و سرفه کاملاً موثر است.


دم کرده برگ‌های به برای تسکین سرفه شهرت فراوان دارد. وقتی به پخته می‌شود بو و طعمی بسیار خوش دارد. برای کمپوت مناسب است و بصورت مربا و مارمالاد نیز کاربردی عالی دارد.

درخت به درختی است از تیره گل سرخیان، جزو دسته سیب‌ها که پشت برگهایش کرک دار است.

آنرا در سراب و میانه، هیوا، در رامیان و کتول، شغال، در لاهیجان و دلیجان و رودسر، توچ و در رامسر و شهسوار، سنگه مینامند. درخت به، در خاک‌های خشک و خیلی آهکی خوب نمی‌روید و نیازمند به خاک ژرف است.
خواص شکوفه، میوه و تخم به

سطح برگ و میوه به کرک و پرز وجود دارد. شکوفه‌های این میوه به رنگ‌های صورتی و یا سفید هستند.

میوه به دارای ترکیبات و موادی مثل پکتین، ویتامین‌های گروه C، B. و A، مواد نشاسته ای، مواد قندی، فسفر، کلسیم، پتاسیم، آهن و سدیم است و خواصی مثل رفع ناراحتی‌های معده، مشکلات ریوی، خلط آور، درد‌های قاعدگی، سرفه، تقویت قلب، ضد نفخ، ورم روده و اسهال را دارد.

خاصیت برگ و میوه به تخم به نیز خواص بسیاری دارد و برای درمان بیماری‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود. لعاب تخم به نیز برای درمان سرماخوردگی، مخاط ریه، سرفه و انواع زخم‌ها کاربرد دارد. از این لعاب چند نوبت در روز مصرف کنید.

شکوفه این میوه نیز خاصیت‌های فراوانی دارد. رفع انواع سردردهاف مشکلات دستگاه گوارش، مشکلات ریوی و درمان بی خوابی از خواص مهم شکوفه به است. در ادامه به خواص دارویی برگ به می‌پردازیم.


خواص برگ به

بسیاری از افراد نمی‌دانند که برگ به هم خواص دارویی دارد و برای درمان بیماری‌ها از آن استفاده می‌شود. کاهش اضطراب و استرس، نرم شدن مخاط ریه و سینه، ضدعفونی کردن انواع زخم‌ها از خواص برگ به است.


این دمنوش طبیعتی گرم و معتدل و مصرف آن نشاط آور است.
خاصیت ضدعفونی کنندگی

برگ به یک ضدعفونی کننده کاملا قوی است. برای زخم‌های سطحی می‌توان برگ به را با مقداری آب جوشاند و وقتی که نرم شد از آن به عنوان ضماد برای زخم‌ها استفاده کرد. همچنین جوشانده نیز برای شستشوی زخم‌ها به کار می‌رود.
رفع مشکلات ریوی

همان طور که گفتیم از میوه و تخم به برای درمان مشکلات ریوی استفاده می‌شود. این امر از خواص برگ به هم است. جوشانده برگ این میوه برای تسکین درد‌ها و ناراحتی‌های قفسه سینه، نرم کردن مخاط ریه، سرفه، گرفتگی سینه، گلو و صدا بسیار موثر است.

همچنین می‌توان برای درمان ناراحتی‌های ریوی برگ به را جوشاند و آن را به صورت ضماد بر روی سینه قرار داد و بعد با پارچه‌ای آن را پوشاند. این امر نیز کمک شایانی به رفع انواع مشکلات ریوی می‌کند.
رفع گرفتگی در عروق قلب

ترکیبات موجود در برگ به سیستم قلب و عروق را تقویت می‌کنند. یکی از خواص گلابی تقویت قلب و عروق است این امر از مهم‌ترین خواص برگ به هم است. جوشانده برگ به موجب رفع گرفتگی‌های رگ‌ها و عروق قلب می‌شود. اگر روزانه به مدت ۲۰ روز یک لیوان از چای برگ به را مصرف کنید، مشکل گرفتگی کرونر قلب رفع شده و دیگر نیازی به جراحی یا بالن ندارید.


گفتنی است مصرف جوشانده برگ به منجر به کاهش فشارخون و کلسترول خون شده و از به وجود آمدن لخته‌های خونی نیز پیشگیری می‌کند.
کاهش تورم چشم‌ها

بهبود تورم چشم از خواص برگ به است. برای این امر هم می‌توان جوشانده را مصرف کرد و هم می‌توان از برگ‌های نرم شده در جوشانده به عنوان ضماد برای کاهش ورم چشم‌ها استفاده کرد.
تقویت موی سر

تقویت کردن مو‌های سر یکی دیگر از خواص برگ به و خواص گل سرخ است. جوشانده برگ به را تهیه کنید، سپس مو‌های سر را به آن آغشته کرده و با کلاه پلاستیکی بپوشانید.


بعد از گذشت ۱ ساعت مو‌ها را آبکشی کنید. این جوشانده به تیره شدن مو‌ها نیز کمک می‌کند.

معرفی خواص خارق العاده برگ به + طرز تهیه دمنوش آن/ کاهش تورم چشم‌ها و تقویت موی سر به کمک برگ به
طرز تهیه دمنوش برگ به

برای تهیه دمنوش برگ به (چای درخت به، چای به) کافیست ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ را ۲۰ دقیقه بخیسانید و بشویید. سپس آن را در یک لیتر آب در قوری ترجیحا ظرف مسی حرارت دهید.

وقتی جوش امد زیرش را کم کنید.


نباید دیگر بجوشد. فقط گاهی برگ‌ها را بر هم بزنید وقتی که یک سوم اب بخار شد چای آماده است.

شما می‌توانید از هل یا چوب دارچین برای معطر کردن و از عسل یا نبات برای شیرین کردن ان استفاده کنید.
برچسب ها: برگ به ، خواص ، سیب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین