کد خبر: ۱۶۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
یک دندانپزشک گفت: زمان مسواک زدن به سرعت و وسواس فرد بستگی دارد اما بهترین زمان برای آن ۲ دقیقه است.
ناطقان: علی یزدانی دندانپزشک درباره مدت زمان مسواک زدن اظهار کرد: زمان مسواک زدن به سرعت و وسواس فرد بستگی دارد، ممکن است فردی دقیق و درست و به مدت ۲ دقیقه مسواک بزند ولی فرد دیگر این کار را در مدت ۵ دقیقه انجام دهد. اما بهترین زمان برای آن ۲ دقیقه است.


این دندانپزشک در خصوص نحوه صحیح مسواک زدن گفت: مسواک را از روی لثه به صورت جارو کردن به سمت نوک دندان می‌کشیم که این کار برای قسمت داخلی و روی دندان انجام می‌شود، سطح جونده دندان هم بصورت عقب و جلو بردن مسواک تمیز می شود.

وی افزود: این تصور غلطی است که فقط باید دندان‌ها مسواک زده شوند، مسواک زدن زبان هم بسیار مهم است و انجام آن به این صورت است که مسواک را روی سطح زبان از سمت عقب به جلو می‌کشیم تا پرزهای سطح زبان تمیز شوند.
ویژگی‌های مسواک استاندارد

یزدانی درباره  خصوصیات یک مسواک خوب گفت: مسواک زدن خمیر نرم روی سطح دندان که پلاک دندانی نام دارد را از بین میبرد. پس مسواک باید نرم باشد؛ همچنین باید در دهان به راحتی بچرخد پس نباید بسیار بزرگ باشد، مسواک باید به گونه ای باشد که شیار بین لثه و دندان را که محل تجمع پلاک است به خوبی تمیز کند.اگر اینطور نباشد پوسیدگی ایجاد می‌شود.

وی همچنین راجع به باور اشتباه درمورد دندان عقل بیان کرد: اگر در لثه جایی برای دندان عقل باشد، احتیاجی به کشیدن این دندان نیست و فرد می‌تواند برای همیشه دندان عقل را داشته باشد؛ چهار مدل دندان عقل داریم؛ یکی از مدل‌ها روییده نام دارد، این دندان به دلیل اینکه به اندازه کافی از لثه خارج شده احتیاجی به کشیدن آن نیست. اگر نیمی از دندان درون لثه و بقیه خارج آن باشد باید جراحی شود چون احتمال عفونت و درد شدید در ناحیه‌ای که لثه تاج دندان را پوشانده وجود دارد؛ درصورتی که دندان عقل نهفته در بافت نرم و یا سخت باشد هم باید جراحی شود؛ البته کشیدن یا نکشیدن دندان عقل باید با تجویز دندانپزشک باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین