کد خبر: ۱۶۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
سلامی:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: ممکن است این التهابات ارزی مدتی ما را دچار نگرانی کند ولی کشور ما سرشار از ثروت است و با داشتن خاک ، آب ، نفت، هوش عظیم و همت بالا در صنعت علم و فناوری نگرانی نداریم.
ناطقان: سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی شامگاه جمعه در نخستین کنگره ملی شهدای استان البرز افزود:

رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرده که در راستای اهداف خود 7 تریلیون دلار هزینه کردیم ولی هیچ دستاوردی نداشتیم و به دنبال آن هستند تا نفوذ منطقه ای ایران را کم کنند.

وی اظهار داشت: استکبار غافل از این است که نفوذ ایران در قدرت نظامی صرف نیست چرا که ما در هیچ کشوری پایگاه ثابت نظامی نداریم، بلکه به عنوان مستشار به دعوت دولت ها حضور داریم.
وی تاکید کرد: نفوذ ما و پیام انقلاب ما در منطقه بخاطر نفوذ کلام رهبر ما در جهان اسلام بوده که از جنس نفوذ بر قلب ها و دل هاست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: الهام های رهبر و مقتدای مسلمانان مرزها را در نوردیده و دیگر ممکن نیست که موج مسلمانان از جهاد و مبارزه با استکبار بایستند.

وی تاکید کرد: ملت آزاده ایران تمام محاسبات را تغییر داده است چرا که تاریخ این ملت گواه آن است که در نبرد و تهاجم جنگی و اقتصادی دشمنان این ملت ایستاد و این یک پیروزی بزرگ و شگفت انگیز برای تمام عالم است .

سلامی گفت: ملت ایران امروزه تحت فشار تمام شیاطین بزرگ و کوچک است اما با آگاهی و ایمان به حوادث نگاه می کنند.

وی اظهار داشت: دشمنان متوجه شدند که ملت ایران عزت خود را با رفاه در ذلت عوض نمی کنند بلکه ملت ایران از عاشورا آموختند که عزت در سختی از رفاه در ذلت بهتر است.

وی با تاکید بر این که امروز ما به اقتدار در جهان رسیدیم در حالی که دشمن می خواست ما رشد نکنیم، افزود: امروز ما مرزهای دانش را شکستیم، اتم را شکافتیم، به فضا رفتیم و نیروگاه ، پالایشگاه و موشک ساختیم.

وی گفت: تمام این ها برکات انقلاب ماست و جامعه ما با وجود تمام فشارها در حال پیشرفت در تمام دانش ها است که تمام این ها به برکت استقلال، ایمان و اسلام است.

وی بیان داشت: امروز تنها راهی که برای دشمن مانده این است که با ما از دروازه یک جنگ اقتصادی وارد شود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اما سال هاست که تحت فشار اقتصادی هستیم و اگر هر کشوری دیگری حتی آمریکا تحت این فشارها بود به هم می ریخت.

سلامی گفت: با این شرایط در اراده قوی ملت ایران هیچ خللی وارد نشده و این مردم فداکار از عملیات روانی دشمن هرگز ترسی ندارد و نمی لرزد.

وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی بویژه آمریکا هر فتنه ای که علیه این ملت اندیشیدند به خودشان بازگشت.

وی اظهار داشت که بنا به تعبیر امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این عبارت امام (ره) برای همیشه صادق است و ما نباید نگران باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: ممکن است این التهابات ارزی مدتی ما را دچار نگرانی کند ولی کشور ما سرشار از ثروت است و با داشتن خاک ، آب ، نفت، هوش عظیم و همت بالا در صنعت علم و فناوری نگرانی نداریم.

*** شهیدان استوانه های مستحکم امنیت ، استقلال و اقتدار جامعه

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به حضور پرشور و بی نظیر مردم در این کنگره ملی اشاره کرد و افزود: وقتی موج خروشان جمعیت بی انتها را دیدم که به سمت این مکان در حرکت هستند، خدا را سپاس گفتم.

سلامی اظهار داشت: چنین جمعیتی را در کمتر نقطه ای از کشور دیده ام، چرا که رکورد حضوری معنوی و حماسی را خلق کردید و باید به این حس و ایمان و عاطفه شما آفرین گفت.


وی ادامه داد: امروز و امشب این نقطه زمین درخشان ترین نقطه عالم است و امشب عرشیان از آسمان ملک و ملکوت این نقطه را زیباتر از هر جا در عالم می بییند، امشب میهمان بیش از پنج هزار شهید سرافراز هستیم.

سردار سلامی شهیدان را حجت های خداوند نزد ما دانست و گفت: مردم استان البرز بیش از پنج هزار ستاره تابناک را بر سپهر افتخارات این سرزمین نشانده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما مطمئن هستیم آنچه را که امروز در کشور از شرف، کرامت، آزادگی، منزلت، امنیت، عزت، سرافرازی، پیشرفت و استقلال وجود دارد، همه مدیون شهیدان والامقام ما هست.

وی گفت: امروزه عوامل اصلی قدرت در جوامع مختلف اراده سیاسی و قدرت اقتصادی و توان نظامی است اما همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، شهدا مظهر قدرت ایران هستند.

وی افزود: شهیدان محور وحدت و همدلی ما هستند و قلب های ما را به هم پیوند می دهند و به واقع شهیدان قدرت حقیقی ما هستند.

سلامی با بیان اینکه موضوع شهید و شهادت قصه عزت ماست افزود: ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و امام حسین (ع) با شهادت از اسلام دفاع کرد و اگر شهادت ایشان و یاران او نبود از اسلام چیزی نمی ماند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: ابعاد عظمت شهدا زیاد است و زبان ما قادر نیست وسعت عظمت این هویت های الهی را توصیف کند.

سلامی اضافه کرد: صبر خانواده شهدا نیز دست کمی از شهادت ندارد و خداوند بشارت داده است که جایگاه خانواده شهدا نزد فرزندانتان است.

وی ادامه داد: شهیدان ما کار بزرگی کردند که در تاریخ اسلام و ایران نابرابرترین تاریخ را به نفع جبهه اسلام رقم زنند.

وی گفت: در دفاع مقدس تمام قدرت های شیطانی عالم به ما حمله کرده بودند به طوریکه سلاح ها نمی توانست در مقابل آن ها دوام بیاورد.

سلامی افزود: واحدهای منظم سپاه و ارتش برای مقابله با آنان کافی نبود آنچه می توانست در مقابل این هجوم جهانی بایستد در واقع سیل داوطلبانه مردانی بود که هجرت را مقدمه جهاد قرار دادند.

وی با بیان اینکه شهدا توانستند بر همه قدرت های شیطانی پیروز شوند افزود: دوران دفاع مقدس یک جنگ جهانی استثنا در تاریخ بود که یک ملت بدون داشتن یک نظام به ظاهر نیرومند، بتواند در مقابل یک جهان قدرتمند، هشت سال ایستادگی کند.

وی ادامه داد: ملت ایران پس از دوران دفاع مقدس با منزلتی عظیم شناخته شد و وحدت و شکست ناپذیری مفاهیم جدیدی است که هویت ملت ایران را ساخت.

وی گفت: بعد از دفاع مقدس ایران به عنوان یک قدرت در جهان به نام اسلام ظهور پیدا کرد و دفاع ملت ایران الگویی برای دیگر ملت های مسلمان و آزاده شده که در شرایط تحریم ، جنگ و تحت عملیات روانی مقتدرانه ایستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز ایستادگی 40 سال یک ملت در مقابل قدرت عظیم آمریکا برای هیچ کشور دیگری ممکن نیست، چرا که در ایران روح حسینی ، عاشورایی ، امامت و ولایت و عهد و پیمان مستحکم امام و امت برقرار است.

به گزارش ایرنا در پایان کنگره ملی شهدای استان البرز، از تمبر یادبود این کنگره رونمایی شد و از خانواده شماری از شهدای این استان تجلیل شد.

نخستین کنگره ملی شهدای استان البرز شامگاه جمعه ششم مهرماه در منطقه عملیاتی لشکر 10 سید الشهدا (ع) با حضور هزاران نفر از خانواده شهدا، جانبازان و عموم مردم همیشه در صحنه استان برگزار شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین