کد خبر: ۱۶۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر ضمن بیان موارد لازم و احتیاطی برای خرید و فروش طلا، جواهر و سکه، بر غیرمجاز بودن هرگونه معامله طلا در فضای مجازی تأکید کرد.
ناطقان: مسعود یزدانی آگاهی و اطلاع مردم از قوانین و مقررات صنفی را برای جلوگیری از ضرر احتمالی در معاملات طلا و جواهر بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: حجم گسترده شاکیان و پرونده‌های اختلافی در این صنف از نبود آگاهی و طمع خریداران نشأت گرفته است.

وی با تصریح بر اینکه کلیه اقدامات و پیگیری‌های اتحادیه طلا و جواهر در جهت حفظ حقوق مردم و اعضای صنفی این اتحادیه است، افزود: از نظر اتحادیه هرگونه معاملات طلا اعم از مصنوعات طلا، سکه و جواهر در " فضای مجازی" ممنوع بوده و از مردم درخواست داریم تا زمان ایجاد بسترهای لازم برای اینگونه معاملات، از خرید و فروش این مصنوعات و مسکوکات به صورت اینترنتی خودداری و حتما مصنوعات طلا را فیزیکی خریداری کنند.

یزدانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در رابطه با "طلای ثامن" نیز گفت: این شرکت از اتحادیه طلا و جواهر هیچگونه مجوزی نداشته و به صرف داشتن مجوز اتحادیه طلای بناب، در تهران فعالیت می‌کرده که با دریافت نماد اعتماد الکترونیک به تبلیغات گسترده و جمع آوری مشتریان فراوان اقدام کرده که در نهایت باعث ضرر هنگفتی به مردم و خریداران طلا و سکه شد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد خرید سکه نیز تصریح کرد: خریداران سکه حتما از واحدهای دارای "جواز سکه‌فروشی" که دارای هلوگرام اتحادیه هستند، خرید و دقت کنند که پلمب سکه با واحد صنفی یکی بوده و از خرید سکه از افراد متفرقه یا دیگر رسته‌های این صنف جدا خودداری کنند.

وی در ادامه به مردم اکیداً توصیه کرد که از خرید "طلای دست دوم" و " طلای قسطی" اجتناب کنند که این دو مورد تبعات و پیامدهایی را برای خریداران ایجاد می‌کند که باعث متضرر شدن آنان و کل صنف می‌گردد و متأسفانه با توجه به شرایط فعلی اقتصاد، این موارد بیش از بقیه مشاهده شده است.

یزدانی همچنین "فاکتور خرید" را مدرک مهمی برای احقاق حقوق خریداران برشمرد و خاطرنشان کرد: خریداران طلا و جواهر حتما فاکتور خرید را با شرح جزئیات و قیمت روز و اجرت از طلافروشی‌ها به نام خود دریافت کنند تا در صورت هرگونه خطا یا تخلف احتمالی، قابل بررسی و پیگیری باشد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه اضافه کرد: از نظر قانون کسی که فاکتور به نام اوست، صاحب مصنوع طلا و جواهر است و بعضا دیده شده که برخی از افراد مصنوعات طلای اقوام، آشنایان و دوستان خود را خریداری می‌کنند که این مورد نیز می‌تواند مشکلات بعدی بدنبال داشته باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تقاضای مردم برای خرید آب‌شده طلا را یکی دیگر از مشکلات اخیر این صنف عنوان کرد و افزود: به مردم توصیه می‌کنیم که به سمت طلای آب‌شده یا شمش طلا نروند، چراکه در اکثر موارد با بحث تخصصی و عیار آن آشنایی نداشته و موجب ضررشان می‌شود. از همکاران هم درخواست کرده‌ایم که فقط به اعضای صنفی طلای آب‌شده عرضه کنند. در همین راستا مردم می‌توانند از مصنوعات طلای کم اجرت که هم مقرون به صرفه و هم دارای کد استاندارد و کد شناسایی است برای خرید طلا استفاده کنند.

وی در مورد سایت‌هایی که به اسم سایت اتحادیه در صنف طلا و جواهر اطلاع رسانی و تبلیغ می‌کنند نیز گفت: مردم به هر سایت اینترنتی در زمینه طلا اعتماد نکنند. هم‌اکنون سایتی که از عنوان اتحادیه طلا و جواهر تهران سوء استفاده کرده بود، تحت پیگرد قانونی قرار دارد و اتحادیه، سایتی ندارد و در آینده نزدیک سایت رسمی اتحادیه که در حال تکمیل است، رونمایی می شود و مردم می‌توانند، اطلاعات و قیمت‌های لازم را از این سایت به صورت شفاف و مطمئن دریافت کنند.

یزدانی در خاتمه از همه خریداران طلا، جواهر، نقره و سکه خواست با دقت و رعایت موارد قانونی اقدام به خرید کنند و در معاملات خود از موضوعاتی که از آن اطلاع ندارند با مشورت از اتحادیه یا افراد مورد وثوق و مورد اعتماد صنفی خرید کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: طلای آب شده ، سکه ، خرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین