کد خبر: ۱۶۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
مدیرعامل آبفای تهران: طرح تعطیل نداریممدیرعامل آبفای استان تهران گفت: در تهران به دلیل حساسیت‌های ویژه‌اش، طرح‌ها باید طبق زمان وارد مدار شود در نتیجه ساخت مخازن، اجرای خطوط آب‌ر‌‌سانی، شبکه‌ها و خطوط فاضلاب با کم‌ترین مشکل در حال اجراست و طرح تعطیل نداریم.
ناطقان: محمدرضا بختیاری با بیان اینکه پیش از این طرح‌های آبی در استان تهران و کشور از طریق سرمایه‌گذاری به روش‌های BOOو BOT اجرا می‌شد گفت: در افق ۱۰ساله بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا طرح‌های کوتاه‌مدت مانند شبکه توزیع آب و مخازن اضطراری که در طول شش ماه باید وارد مدار شود، طرح‌های میان‌مدت مانند خطوط آب‌رسانی و طرح‌های بلندمدت مانند طرح‌های فاضلاب شهر تهران و فاضلاب شهرهای استان تهران، اجرا شود.

بختیاری افزود: از نظر اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای استان تهران دچار عقب‌ماندگی هستیم که با برنامه‌ریزی جبران خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان تهران در باره پیش‌بینی بارش‌ها در پاییز گفت: پیش‌بینی‌‌ها هنوز قطعی نشده است اما بر اساس اعلام فعلی سازمان هواشناسی وضع بارش در استان تهران نرمال خواهد بود.

بختیاری گفت: میزان بارش در سال آبی ۹۶ - ۹۷ یعنی تا پایان شهریور امسال ۲۵۴ میلی‌متر ثبت شده است که ۲۲درصد نسبت به سال قبل منفی بوده در حالی‌که متوسط بارش در استان تهران ۲۷۰ میلی‌متر است.

او افزود: مصرف آب در تابستان امسال ۱۱ میلیون مترمکعب یعنی حدود ۲,۵ تا ۳ درصد افزایش داشته است.

بختیاری با اشاره به اینکه حداکثر ذخیره آب پنج سد تامین‌کننده آب شرب تهران ۵۰درصد بوده است، گفـت: بیش‌ترین ذخیره آب سدهای پنج‌گانه تهران حدود ۹۵۰ مترمکعب بوده در حالی‌که ظرفیت مخازن سدهای استان تهران یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب است و تا پایان سال آبی امسال ۳۵ درصد ظرفیت مخازن سدهای پنج‌گانه تامین آب شرب تهران پر بوده است.

بختیاری با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین سال خشکسالی بوده است، گفت: این موضوع به دلیل افزایش حرارت ۱,۵ درجه دما در کشور کاملاً قابل لمس است.

او تاکید کرد: در تهران مشکل خاصی برای تامین آب وجود نداشته است و مردم سال آبی گذشته را بدون تنش سپری کردند.

مدیرعامل آبفای تهران گفت: وضع آب از نظر تولید و مصرف در تهران متوازن است و مردم در فصل پاییز همانند زمان اوج مصرف صرفه‌جویی کنند چون ذخیره آب در سدها به حداقل رسیده است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین