کد خبر: ۱۶۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
سرپرست وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی گفت: احتمالا هفته آینده تکلیف «بسته حمایتی» از اقشار آسیب پذیر نهایی می‌شود.
ناطقان: انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین جزییات وضعیت بسته‌های حمایت اجتماعی برای اقشار آسیب‌‌‌‌‌پذیر گفت: در این هفته در کمیسیون برنامه و بودجه و هم در کمیسیون اجتماعی جلساتی تشکیل شد و در دفتر آقای جهانگیری هم بحث‌‌‌های کارشناسی انجام گرفته است. ان‌شاالله به احتمال زیاد در هفته آینده نهایی می‌‌‌‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده اقشار مختلف شامل دریافت بسته حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر از جمله کمیته امداد و بهزیستی مشخص شده‌اند. با توجه به جمعیت تحت پوشش و آن سبد کالایی به لحاظ ریالی که باید در اختیارشان قرار بگیرد، آن عدد و رقم و جمعیتش در هفته بعد مشخص می‌‌‌‌‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیدر مورد اینکه گفته می‌شود شماره‌هایی اعلام شده که مشخص می‌کنند افراد جزو مشمولان دریافت بسته‌های اجتماعی هستند یا خیر، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌‌‌‌‌هایی که انجام شده هم کمیته امداد و هم بهزیستی، افراد تحت پوشش خود را مشخص می‌‌‌کنند و هم اقشاری که نیازمند دریافت این سبد حمایتی باید باشند، براساس بررسی‌‌‌‌‌ها انجام می‌‌‌‌شود و اگر ما مقداری تاخیر می‌‌‌‌کنیم به این دلیل است که به عدالت و دقت نزدیک‌‌‌‌تر بشویم تا کسی از قلم نیافتد.

بندپی درباره افزایش حقوق مستمری‌‌‌بگیران نیز خاطر نشان کرد: قانون برنامه ششم در ماده ۷۹ صراحت دارد که هر ساله حقوق مستمری‌‌‌‌‌‌بگیران تحت پوشش نهادهای حمایتی بر اساس حداقل حقوق دستمزد کاری که در شورای عالی کار تعیین می‌‌‌شود، مشخص خواهد شد که میانگین بیست درصد است. بر این اساس، هر ساله آن حقوقی که افزایش پیدا می‌‌‌‌‌کند میانگین بیست درصد برای افراد تحت پوشش و مستمری‌‌‌‌بگیران محاسبه می شود که سال ۹۷ حدود چهارده درصد بوده ولی در سال ۹۸ هم به تناسب اینکه چه مبلغی اضافه بشود، درصد خودش را برخوردار است.

وی درباره احتمال ورشکستگی صندوق‌‌‌‌های بازنشستگی بیان داشت: این ورشکستگی نیست. چهار، پنج بحران برای کشور اسم برده‌‌اند که باید برای آنها دقت و برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی داشته باشیم. یکی از آنها بحث صندوق‌‌‌‌های بازنشستگی است که میزان افرادی که حق بیمه پرداخت می‌‌‌‌کنند و حق مستمری دریافت می‌‌‌‌کنند، آن تناسب در حال بهم خوردن است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بر این اساس باید چند کار را در عمل انجام داد. یکی اینکه بنگاه‌‌‌‌هایی که ذیل این صندوق‌‌‌ها هستند به سمت ارتقا بهره‌‌‌وری و خروج از بنگاه‌‌‌داری که الان با آنها مواجه هستیم، حرکت کنند و آنها را به سمت سوددهی و افزایش بهره‌‌‌‌وری ببریم و از آن بنگاه‌‌‌داری که وجود دارد، خارج شویم و خودمان را به سمت فرابورس هدایت کنیم. دولت، صندوق‌‌ها و مدیریت‌‌‌ها باید تدابیری را اتخاذ کنند که خودشان را از این وضعیت سربلند بیرون بیایند.


منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین