کد خبر: ۱۶۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جریانات اخیر در حوزه کاهش نرخ ارز و طلا ثابت کرد به بن‌بست نرسیده‌ایم و مشکلات قابل حل است.
ناطقان: آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان شناسی از نگاه قرآن بود و در انتهای این بحث به تفسیر آیات شریفه سوره مبارکه ناس پرداختیم؛ شیطان و خناس با این ویژگی معرفی می‌شوند که در سینه مردم وسوسه ایجاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دل؛ کانون تمام گرایش و اندیشه و افکار انسان و سینه جایگاه دل در درون جان و روح است و در واقع ظرف دل است؛ در کانون مرکزی روح و جان انسان، اندیشه و افکار ایجاد می‌شود و در ظرف این دل یا همان سینه، احساسات و گرایش‌ها و خواسته‌ها وجود دارد. وسوسه به معنای القای شیطان است.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن در مورد برخورد شیطان با آدم می‌فرماید شیطان آدم را وسوسه کرد یعنی چه؟ یعنی شیطان به آدم القا کرد؛ در واقع شیطان کاری جز القا ندارد زیرا خواسته و رای انسان را نمی‌تواند القا کند و فقط کارش القا است و این القا را توسط آرایشگری و زینت کار خلاف صورت می‌دهد و بیشتر از این از شیطان کاری برنمی‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تشکر از محور اقتدار نظام و مجاهدات این نیرو افزود: در حوزه مرزبانی و انتظامی و امنیت داخلی کشور اقدامات زیادی صورت می‌گیرد؛ همچنین امروز مصادف با سالروز شهادت امام سجاد(ع) است؛ روایت 25 محرم برای شهادت ایشان مشهورتر است و این سالروز شهادت را نیز تسلیت عرض می‌کنیم.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: مسئله توجه به سیره سیاسی امام سجاد(ع) بعد از جریان انقلاب کربلا یک راهبرد و آموزه سیاسی قابل توجه برای امروز ما است؛ انقلاب عاشورا سه رهبر دارد؛ یک رهبر زمینه ساز یک رهبر اجرایی و یک رهبر نهادینه ساز و تداوم بخش. رهبر زمینه سازش امام مجتبی(ع) و رهبر اجرایی آن سیدالشهدا(ع) و رهبر نهادینه ساز انقلاب عاشورا به عنوان سومین معصوم وجود اقدس امام چهارم بود.

وی با اشاره به اینکه بنی امیه بعد از قیام عاشورا درصدد بهره برداری سیاسی عمیق از این قضیه برآمد گفت: جریان کربلا را خواستند در نمایشگاه اسارت اهل بیت(ع) درآورند تا بعد از آن هیچ کسی در مقابل حکومت بنی امیه جرات قیام و انقلاب نداشته باشد و با همه مظالم بنی امیه مردم از اصلاح و انقلاب نومید شوند.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: این مدیریت امام سجاد(ع) در نهادینه سازی انقلاب بود؛ امروز نیز ما همان شرایط را داریم و سیاست آمریکا سیاست بنی امیه است و تبلیغ می‌کند مردم امید نجات ندارند. مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود فرمودند برخی سعی می‌کنند این را القا کنند که بن بست است و راه حلی وجود ندارد و چاره‌ای جز پناهندگی به آمریکا نیست و صریحا اعلام کردند کسانی که این فکر را ترویج می‌کنند ترویج خیانت است.

آیت الله علم الهدی افزود: جریانی هفته گذشته صورت گرفت و ثابت کرد به بن بست نرسیدیم و مشکلات قابل حل است؛ کاهش قیمت ارز و طلا با یک اقدام بجای قوای سه گانه نظام ثابت کرد به بن بست نرسیدیم. به مسئولان در این تریبون اعتراض داشتیم اما انصاف است که تشکر هم داشته باشیم؛ از قوه قضائیه باید تشکر کرد؛ اقدام بجا و ارزشمند دولت در تنظیم بازار ارز با تزریق ارز هم حرکت خوبی بود و اینها دست به دست هم داد و البته حرکت اقتدارآمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که کانون زندگی دشمن را با موشک هدف قرار داد و لرزه در تن آمریکا افتاد.

وی بیان کرد: این سه حرکت در کنار یکدیگر بازار پوشالی صعود ارز را به سقوط ارز مبدل کرد و ثابت کرد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و نیازی به این نیست که به یک قدرت بیگانه چشم بدوزیم و ما با قدرت خودمان پای کار می‌آئیم و با یک اقدام اساسی مدبرانه دولت و با حرکت قاطع قوه قضائیه و حماسه شهامت گونه نیروی سپاه پاسداران تمام قضیه حل شد. رزمایش سپاه محمد رسول الله(ص) که مظهر اقتدار مردمی نظام بود با جمعیت 36 هزار نفری در صحن جامع رضوی برگزار شد مقدمه یک حرکت عظیم جهانی از دلدادگان ولایت و دلدادگان مذهب شیعه بود که دشمن را به زانو درمی‌آورد.

آیت الله علم الهدی گفت: این مانور نشان داد که همه یکپارچه و یک ملت هستند؛ راهپیمایی اربعین و رزمایش دیروز به یکدیگر گره می‌خورد و اقتدار نظام ولایی و اهل بیت(ع) را نشان می‌دهد. ارزش دارد که برای راهپیمایی اربعین انسان همه چیزش را بدهد و مسائل مختلف نباید انسان را در این مسیر از راه بیندازد و هرچه توان جسمی و اقتصادی دارید در این راهپیمایی اربعین پای کار بیاورید. کسانی که قدرت اقتصادی دارند در این مسیر جوانان تهیدست را مورد حمایت قرار دهند و بانی شوند و نایب از سوی خود به کربلا بفرستند.

وی تصریح کرد: هزینه کامل یک زائر برای کربلا حداکثر 1.5 میلیون است و امیدواریم کسانی که توان دارند در این زمینه بانی شوند تا جوانان عاشق امام حسین(ع) در این مسیر راهی شوند و باید از خدمت رسانی آستان قدس رضوی در مرزها نیز تشکر کنیم که چندین موکب به نام امام رضا(ع) راه‌اندازی شده است.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین