کد خبر: ۱۶۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
رئیس پلیس فتای همدان از دستگیری تعمیرکار موبایل که اقدام به اخاذی کرده بود، خبر داد.
ناطقان: سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر توضیح داد: در این هفته خانمی که در یک مغازه خدماتی کار می‌کرد به این مرکز مراجعه و شکایتی مبنی بر اخاذی و درخواست روابط نامشروع از سوی یک تعمیرکار تلفن همراه تنظیم کرد.

وی با تشریح درخواست فرد شاکی، بیان کرد: این خانم در محل کار خود خدمات آموزشی به خانم‌ها ارائه می‌داده و به پیشنهاد یکی از شاگردانش تلفن همراه معیوب خود را به برادر شاگردش که در کار تعمیر گوشی‌های همراه مهارت دارد، تحویل می‌دهد.

سرخوش‌نهاد ادامه داد: بعد از گذشت چند روز از تعمیر تلفن، فرد تعمیرکار با این خانم تماس می‌گیرد که تمام عکس، فیلم و فایل و چت‌های شخصی شما را دارم و اگر مبلغ 12 میلیون تومان را پرداخت نکنی، تمام این اطلاعات را منتشر می‌کنم.

وی با اشاره به شرایط این خانم، تصریح کرد: این خانم به علت اینکه در متارکه با همسرش به سر می‌برده، این مبلغ را به حساب فرد واریز می‌کند تا در دادگاه مدرکی علیه این خانم در مقابل همسرش وجود نداشته باشد.

سرخوش‌نهاد ادامه داد: بعد از گذشت مدتی از واریز مبلغ، فرد تعمیرکار دوباره با این خانم تماس گرفته و درخواست رابطه نامشروع از او می‌کند که  به همین سبب شاکی به پلیس فتا مراجعه و اقدام به شکایت می‌کند و فرد تعمیرکار شناسایی و دستگیر می‌شود و اکنون در زندان به سرمی‌برد.

وی درباره آمار این قبیل پرونده‌ها، گفت: از سال 90، 4 مورد از این دست پرونده در پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفته اما بیشترین مراجعه و طرح شکایت در زمینه برداشت غیرمجاز از حساب‌های اینترنتی است.

رئیس پلیس فتای همدان از مردم درخواست کرد برای تعمیر گوشی‌های همراه خود به افراد مطمئن مراجعه کرده و حتما اطلاعات حافظه گوشی خود را با استفاده از نرم‌افزارهای موجود غیرقابل بازگشت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه فیلتر شدن تلگرام، 75 درصد جرائم سایبری را کاهش داده است، گفت: هر سال آمار مراجعه مردم به پلیس فتا 25 درصد افزایش می‌یابد و این موضوع دال بر افزایش جرم و جنایت نیست بلکه نشان‌دهنده بالا رفتن سطح سواد رسانه‌ای مردم است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین