کد خبر: ۱۶۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
فرستاده سازمان ملل به یمن در جریان سفرش به مسقط پایتخت عمان به بررسی آخرین تحولات یمن و تلاش‌های بین‌المللی برای حلی سیاسی بحران این کشور پرداخت. او پیشتر سفری نیز به ریاض داشت اما منصور هادی با او دیدار نکرد.
ناطقان: به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن در جریان سفر به مسقط با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان به بررسی بحران یمن پرداخت.

او پیش از آن در ریاض نیز با علی محسن صالح الاحمر، معاون رئیس مستعفی یمن و احمد بن دغر نخست وزیر دولت متبوع منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به بررسی آخرین تحولات یمن و تلاش‌ها برای دستیابی به حل سیاسی بحران این کشور پرداخت.

صالح الاحمر در این دیدار از جامعه جهانی خواست برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی و واداشتن حوثی‌ها به مذاکره اعمال فشار کند.

این در حالی است دیدار نکردن منصور هادی با گریفیتس در جریان سفرش به ریاض موجب سوالات و پیشداوری‌هایی شده است.

یک منبع سیاسی یمنی در ریاض گفت:‌ دیدار هادی با گریفیتس در برنامه فرستاده سازمان ملل بود اما روز گذشته پیامی از دفتر منصور هادی به دست گریفیتس رسید مبنی بر اینکه این دیدار را معاونش محسن الاحمر برگزار می‌کند. بدون اینکه دلیل عدم دیدار منصور هادی اعلام شود.

گریفیتس نیز در این دیدارها پیشنهاداتی را در راستای تحقق صلح و برداشتن گام‌هایی در جهت اعتمادسازی مطرح کرد.

گریفیتس در تلاش برای برگزاری دور جدید مذاکرات میان یمنی‌ها بعد از شکست مذاکرات شش سپتامبر در ژنو است که حوثی‌ها در آن نشست غایب بودند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین