کد خبر: ۱۶۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
رییس کمیته ملی المپیک در دیدار با تاماش آیان خواستار رایزنی برای تجدید نظر در مورد کاش سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شد و همچنین از رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری درخواست کرد ایران را برای کسب کرسی ارزشمند در آسیا و جهان حمایت کند.
ناطقان: به نقل از کمیته ملی المپیک، رییس کمیته ملی المپیک ایران در ادامه دیدارهای مهم خود با مسئولان ورزش دنیا عصر روز گذشته با رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری دیدار و گفت‌وگو کرد.

 صالحی امیری در ابتدای دیدار به سابقه حضور آیان در وزنه برداری و ارتباط خوبش با فدراسیون ایران اشاره کرد و گفت: از طریق دوستان مختلف و علی مرادی در جریان ارتباط خوب شما با وزنه برداری ایران و حمایت‌هایتان از قهرمانان ایرانی قرار گرفته‌ام. ضمن تقدیر و تشکر امیدوارم که همانند قبل در کنار وزنه برداری ایران باشید و حمایت‌های خود را بیشتر کنید.

وی در ادامه به کاهش سهمیه‌های المپیک اشاره کرد و گفت: این تصمیم به نوعی بی عدالتی در حق جوانان و قهرمانانی است که چشم به درخشش در المپیک توکیو۲۰۲۰ دارند. چرا آنها باید به دلیل اشتباهات گذشتگان این فرصت بزرگ، استثنایی و تکرار نشدنی را از دست بدهند؟ از شما به عنوان فردی ورزشی، مدیر و با نفوذ در IOC درخواست دارم رایزنی برای تجدید نظر در این تصمیم را انجام دهید.

بحث بعدی که از سوی صالحی امیری مطرح شد، تامین تجهیزات وزنه برداری و درخواست گنجاندن مسابقات جام فجر در تقویم فدراسیون جهانی جهت بالا رفتن اعتبار آن بود که آیان در این زمینه قول حمایت و همکاری ویژه را داد.

صالحی امیری در پایان این دیدار با تاکید بر جایگاه بالای وزنه برداری ایران یادآور شد: خودتان هم قبول دارید و بارها گفته‌اید که وزنه برداری ایران یکی از ستون‌های اصلی این رشته در جهان است، بنابراین درخواست داریم که حمایتمان کنید تا چند کرسی ارزشمند آسیایی وجهانی به افراد لایق فدراسیون ما تعلق یابد.

تاماش آیان نیز در این دیدار حضور صالحی امیری در کمیته ملی المپیک را فرصتی مغتنم برای ورزش کشور برشمرد و گفت: از طریق دوستان و سفارت ایران مطلع شدم که شما از مدیران لایق و افراد بانفوذ ایران هستید که حضورتان برای ورزش ایران و وزنه برداری بسیار ارزشمند خواهد بود. IWF در کنار ایران بوده و خواهد بود و مطمئن باشید که با همکاری کمیته ملی المپیک می‌توانیم روزهای درخشان وزنه برداری ایران را تکرار کنیم.

وی در پایان ضمن تاکید بر کنترل و نظارت هر چه بیشتر بر بحث‌ دوپینگ گفت: هم برای تامین تجهیزات و حمایت از کاندیداهای شما فعالیت خواهم کرد. در خصوص‌افزایش سهمیه المپیک هم گر چه کاری سخت و مسیری ناهموار است اما تمام تلاشم را می‌کنم چرا که اعتقاد دارم حضور پرتعداد وزنه برداران مطرح همانند وزنه برداران شما بر کیفیت و جذابیت بازی‌ها می‌افزاید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین