کد خبر: ۱۶۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
وزیر نیرو گفت: دولت و مجلس باید همراه یکدیگر اصلاح الگوی مصرف را به یک مطالبه اجتماعی تبدیل و از هر ابزار قانونی در این مسیر استفاده کنند.
ناطقان: رضا اردکانیان روز پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت آب و برق قم، افزود: اگر اصلاح الگوی مصرف در کشور نهادینه نشود، هر اندازه هم که نیروگاه و سد ساخته شود، نمی توان به نیازهای غیرضروری جامعه در خصوص استفاده از منابع آبی و انرژی پاسخ داد.

وی در ادامه بیان کرد: اولویت طرح های آب رسانی، تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم ساکن در مناطق مختلف کشور است و برای تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی می توان از پساب های تصفیه شده استفاده کرد.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به این که کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با تصویب هیات دولت تشکیل شده است، گفت: تشکیل این کارگروه منافاتی با مسئولیت ذاتی وزارت خانه ها ندارد بلکه این طبیعت بحث مدیریت منابع آبی است که باید به صورت میان بخشی بدان پرداخته شود.

اردکانیان افزود: این کارگروه دارای کمیته های استانی است و ما منتظر ارائه نظرات کمیته استان قم در خصوص چگونگی مدیریت منابع آبی این استان و تصمیم گیری منسجم در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: باید طرح آمایش آب محور در سطح استان های کشور پیاده شود و ظرفیت های علمی و دانشگاهی برای ارائه راهکارهای مناسب به منظور شناخت دقیق منابع و مصارف آبی موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید مطالعات دقیق در خصوص فرآیند و روش های تامین و انتقال آب به استان های کشور از جمله قم انجام شود تا از هرگونه اشتباه در این مسیر جلوگیری گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: به دلیل شرایط خاص قم از جمله نزدیکی به پایتخت و رشد صنایع در این استان، نیازمند تقویت توان تولید و توزیع انرژی برق در قم با ایجاد پست های جدید هستیم.

احمد امیرآبادی افزود: ساماندهی وضعیت تیرهای برق و خطوط انتقال برق فشار قوی در مناطق شهری قم از دیگر مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحران دریاچه نمک اشاره کرد و گفت: این دریاچه در حال تبدیل شدن به بحرانی بدتر از دریاچه ارومیه است و در صورت تخصیص نیافتن حقابه ها و خشک شدن بستر آن، 25 درصد جمعیت کشور با مشکل ریزگردها مواجه خواهند شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: برحان ، دریاچه نمک ، قم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین