کد خبر: ۱۶۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه قیمت سکه و طلا در هفته گذشته به جز ظهر چهارشنبه با ثبات نسبی همراه بود، اظهار کرد: پیش بینی‌می‌شود تا دوشنبه هفته آتی این روند ادامه پیدا کند.
ناطقان: محمد کشتی آرای در ارتباط با وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته، بیان کرد: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا حدود ۱۲۰۳ دلار بود که در طول هفته نوسانی در همین حدود را نیز تجربه کرد، اما امروز به دلیل افت شدید سهام در آمریکا با کاهش ارزش دلار روبرو هستیم و قیمت طلا به بالاترین سطح خود طی دو ماه اخیر رسیده است.

وی ادامه داد: در طول هفته گذشته قیمت ارز ثبات نسبی را تجربه کرد و تمامی ارزها در محدوده خاصی در نوسان بودند و به همین دلیل نوسان زیادی را روی قیمت طلا و سکه شاهد نبودیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در چهارشنبه هفته گذشته شایعه‌ مربوط به رد لایحه CFT در شورای نگهبان که منبع آن فضای مجازی بود، موجب شد تا با افزایش یکباره قیمت سکه و طلا روبرو باشیم، گفت: در بازه زمانی یک ساعته و تا زمان تکذیب این شایعه قیمت سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی روبرو شد و به چهار میلیون و ۸۲۰ هزار تومان نیز رسید، اما مجددا با تکذیب این شایعه قیمت‌ها کاهشی شد و به سطح چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت کرد.

کشتی آرای ادامه داد: در طول هفته گذشته در مجموع شاهد قیمت نسبی در بازار سکه و طلا بودیم و به جز یک ساعتی که سکه در ظهر چهارشنبه به چهار میلیون و ۸۰۰ تومان نیز افزایش یافت، قیمت آن در محدوده چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر در ادامه و در پاسخ به پیش بینی‌اش از وضعیت قیمت سکه و طلا در هفته آینده، بیان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه ارز تمایلی برای افزایش قیمت ندارد در روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیش رو نیز شاهد ثبات قیمت طلا و سکه باشیم. در عین حال اخبار سیاسی و اقتصادی تاثیر بسزایی در قیمت‌ها خواهد داشت، اما باید بدانیم که طی مدت اخیر بازار ایران تبعیتی از بازار جهانی نمی‌کند و بیش از هر چیز دیگری تحت تاثیر قیمت دلار است.

به گفته وی در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۶۷۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۲۳ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۸۳۲ هزار تومان قیمت دارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ثبات ، بازار ، سکه و طلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین