کد خبر: ۱۶۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد که این کشور به مناطق جدیدی در شمال سوریه حمله خواهد کرد.
ناطقان: به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که در جمع کماندوهای این کشور سخن می گفت عنوان داشت که ترکیه می تواند به زودی عملیات نظامی جدیدی را در طول مرزهای خود با سوریه و در شمال این کشور عربی انجام بدهد.

اردوغان در اظهارات خود گفت: به امید خدا خیلی زود ما تروریست ها را از شرق فرات ریشه کن می کنیم.

اردوغان طی سخنرانی در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه افسری در استان «اسپارتا» گفت: «انشالله به زودی ما با کمک تکاوران خود، لانه‌های تروریست‌ها در شرق رود فرات را منهدم می‌کنیم».

وی با بیان اینکه ارتش ترکیه طی چند سال اخیر موفقیت‌های بسیاری در پاکسازی تروریست‌ها از جنوب مرزهای این کشور به‌دست آورده، توضیح داد: «ما با چنان قدرتی به سازمان‌های تروریستی در داخل کشور ضربه زدیم که در تاریخ خود تجربه نکرده بودند».

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد مجدد از حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، تاکید کرد: «کسانی که به تعهداتی که به ما داده بودند (برای عقب‌راندن کُردها از شمال سوریه) و حتی ما را تحریم کردند، متوجه خواهند شد که ضرر زیادی را متحمل شده‌اند».

اردوغان با اشاره به بازداشت مظنونان زیادی به اتهام همکاری با عاملین کودتای نافرجام ۱۵ جولای، افزود: «ما ارتش را از وجود خائنان پاکسازی کردیم».

وی با بیان اینکه حتی حملات و جنگ اقتصادی اخیر علیه ترکیه هم نتوانسته مانع پیشرفت آن شود، گفت: «ما هم‌اکنون سیزدهمین کشور بزرگ جهان از نظر موازنه قدرت و هفدهمین کشور از نظر درآمد ملی هستیم».

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین