کد خبر: ۱۶۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در جمع خبرنگاران شهرکرد درخصوص فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرام اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هیچ اظهار نظری در این خصوص نشنیده‌ام.
ناطقان: فلاح جوشقانی همچنین از تدوین بسته حمایتی مقابله با تحریم‌ها در حوزه ارتباطات خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است که کمترین تأثیر تحریم‌ها را در حوزه فناوری داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: این بسته شامل برنامه‌ریزی در حوزه توسعه‌ای و پشتیبانی و تجهیزات است و امید می‌رود با این کار، شاهد کمترین تأثیر تحریم‌ها در حوزه فناوری و ارتباطات کشور باشیم، با وجود این ممکن است در حوزه پشتیبانی و تجهیزات با مشکلاتی مواجه شویم.

فلاح جوشقانی، تمرکز بر توانمندی‌های داخلی را مهم‌ترین رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد و در عین حال تمرکز بر پوشش‌های روستایی، بهبود پوشش جاده‌ای تلفن همراه و تکمیل توسعه ارتباطات تلفن ثابت را از مهم‌ترین برنامه‌های در حال اجرای این وزارتخانه برشمرد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به وجود 63 هزار روستا در کشور تصریح کرد: از این تعداد 42 هزار روستا زیر پوشش کامل سرویس همراه، تلفن ثابت و اینترنت قرار دارد. فلاح جوشقانی با بیان اینکه بازار تلفن همراه کاملاً وابسته به ارز است، افزود: سال گذشته ماهانه 2 میلیون گوشی تلفن همراه در کشور به ارزش 2 تا 3 میلیارد دلار فروخته شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در ماه‌های اخیر ادامه داد: بخشی از این افزایش قیمت ناشی از افزایش نرخ دلار است و بخش دیگر به بروز تخلفات در بازار بازمی‌گردد. فلاح جوشقانی بیان کرد: 30 درصد افزایش قیمت گوشی تلفن همراه به کمبود عرضه در کشور مربوط است.

معاون وزیر ارتباطات همچنین به اجرای طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه (رجیستری) و تأثیر آن در مبارزه با ورود گوشی تلفن همراه قاچاق در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت گوشی و کمبود عرضه، ربطی به طرح رجیستری ندارد. وی مدعی شد: قاچاق گوشی در کشور با اجرای طرح رجیستری به صفر رسیده است.

منبع: ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین