کد خبر: ۱۶۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که اگر والدین می‌خواهند فرزندان باهوش داشته باشند باید ساعاتی را که کودکان در مقابل صفحه‌های نمایشی می‌گذرانند را به ۲ ساعات در روز محدود کنند.
ناطقان: نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که اگر والدین می‌خواهند فرزندان باهوش داشته باشند باید ساعاتی را که کودکان در مقابل صفحه‌های نمایشی می‌گذرانند را به ۲ ساعات در روز محدود کنند. این نتایج زمانی اعلام شد که در مطالعات قبلی توضیح داده شده بود که فشاری که به خاطر استفاده از صفحه‌های نمایشی به چشم کودکان یا حتی بزرگسالان وارد می‌شود موجب افزایش اختلال در نزدیک بینی افراد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ام اس ان، بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله علوم اجتماعی، کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند تا فرزندان خود را به خواندن هر چه بیشتر کتاب دعوت کنند.

محققان از صد و شصت هزار شرکت کننده بزرگسال در ۳۱ کشور مختلف دعوت کردند تا در یک برنامه ارزیابی بین المللی در مورد مهارت‌های افراد بالغ از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ شرکت کنند تا دریابند تعداد کتاب‌هایی که این افراد در خانه هایشان در سن رشد وجود داشته چقدر بوده است. به دنبال آن آزمونی دیگر که برای سنجش میزان سواد، حسابداری، مهارت‌های فناوری اطلاعات از این افراد گرفته شد و نتیجه بدست آمده با نتیجه ارزیابی نخستین مورد مقایسه قرار گرفت.

آنچه محققان دریافتند آن بود که  افرادی که تقریباً هیچ کتابی در خانه در سن رشد نداشته اند، میزان سواد این افراد به طور متوسط کمتر از حد متوسط بوده است. این در حالی که شرکت کنندگانی که در خانه ۸۰ عدد کتاب داشته اند میزان سواد به طور میانگین متوسط بوده است. بنابراین رابطه میان میزان سواد افراد و تعداد کتاب موجود در خانه‌های آن‌ها نشان می‌دهد که هر چقدر تعداد کتاب‌ها بیشتر باشد در نتیجه میزان سواد هم بیشتر می‌شود.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین