کد خبر: ۱۶۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
معاون وزیر خارجه آمریکا پس از بحرین راهی عراق می شود تا با مقامات جدید این کشور دیدار و گفت و گو کند.
ناطقان: دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه از سفر جان سالیوان به بغداد تا 16 اکتبر(24 مهرماه) خبر داد که از بغداد و اربیل دیدن خواهد کرد.

سالیوان در دوره برکناری رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین ترامپ و جایگزینی مایکل پمپئو وزیر خارجه فعلی، سرپرستی این وزارت خانه را برعهده داشت.

قرار است او در بغداد با محمد الحبوسی رئیس مجلس، برهم صالح رئیس جمهوری و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق که همه آنها به تازگی انتخاب شده اند، دیدار و تبادل نظر کند.

بر اساس اعلام دفتر سخنگو، معاون وزیر خارجه آمریکا در بغداد و اربیل بر گسترش روابط اقتصادی با عراق متمرکز خواهد بود و بر حمایت مداوم کشورش از عراق قوی، مستقل و مرفه تاکید دارد.

سالیوان در این سفر علاوه بر دیدار با کارکنان سفارت و کنسولگری آمریکا در عراق با نمایندگان جامعه مدنی و تجاری همسایه غربی ایران هم گفت و گو خواهد کرد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از 12 تا 13 اکتبر(20 تا 21 مهرماه) به منامه پایتخت بحرین سفر کرد.

گفت و گو درباره مسائل مهم منطقه ای و دوجانبه از جمله همکاری های ضد تروریستی و مقابله با آنچه نفوذ بدخواهانه ایران نامیده شده،محور سفر سالبوان به بحرین بوده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین