کد خبر: ۱۶۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در ۹ ماه اخیر با انجام یک هزار عملیات ۱۲۴۱ باند مواد مخدر متلاشی شده است،گفت:در این مدت بیش از ۵۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است.
ناطقان: سردار اسکند مومنی جانشین  فرمانده ناجا در همایش بررسی ابعادمختلف تولیذ و انحراف پیش سازها اعم از روش های شناسایی و کشف راه های مقابله با آن که در مجتمع فرهنگی شقایق برگزار شد با اشاره به اقدامات ابران در بخش کاهش عرضه مواد مخدر اظهار داشت:در این راستا در طول ۹ ماهه اخیر دستگاه های مقابله ای کشور موفق شدند با اجرای یک هزار عملیات مبتی بر اطلاعات ۱۲۴۱ باند قاچاق را متلاشی کند.

وی ادامه داد:۹۹کارگاه تولید مواد مخدر منهدم و بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر شامل ۳۲ تن هرویین و مرفین را کشف و ۵۴۳ قبضه سلاح را کشف کند.

سردار مومنی از شهادت ۳۸۹۰ شهید و ۱۲ هزار مجروح و جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر در ایران خبر داد و گفت:ایران بر ضرورت عزم اراده بین المللی در رویایی با مواد مخدر تاکید دارد.

سردار مؤمنی جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: زمانی که برای اولین برای ۲۶ سال پیش یعنی ۵ اکتبر سال ۹۳ ایده این کنفرانس (سیکا) در چهل و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف ایجاد سازوکار مناسب برای گفت‌وگو و تعامل میان کشورهای آسیایی در خصوص مسائل مورد علاقه شکل گرفت شاید تصور اذهان عمومی باور دستیابی به توفیقات چشمگیر حاصله را نمی‌تابید.

وی‌ ادامه داد: با یاری خداوند و اهتمام کشورها و سازمان‌های عضو اکنون بعد از گذشت دو دهه از پایه‌ریزی این نهاد مهم شاهد اقدامات اثربخشی در چارچوب سند اعتمادسازی به منظور اتخاذ تدابیر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و محیط‌زیستی هستیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: بر اساس ایران به عنوان هماهنگ‌کننده موضوع مواد مخدر در سند یادشده تلاش شد برنامه‌ریزی و اقدامات متنوعی در زمینه‌های مختلف تدوین و اجرا شود.

گردهمایی تخصصی امروز با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات حاصله در زمینه ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش سازها و روش‌های شناسایی، کشف و راه‌های مقابله برگزار می‌شود که امیدواریم نتایج خوبی داشته و پیشنهاد‌ات عملیاتی ارائه شود.

سردار مؤمنی خاطرنشان کرد: افزایش حدود ۸۷ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل در رسیدن به رکورد بی‌سابقه ۱۰ هزار تنی مواد افیونی موضوع بسیار مهمی است که قطعاً موجبات نگرانی روزافزون جامعه بشری را فراهم کرده است.

وی متذکر شد: چرخه کشت، تولید و توزیع مواد مخدر زنجیره‌ای به‌هم‌پیوسته و البته قابل گسست در راستای مطامع سودجویان و سوداگران مرگ بوده و غفلت از آنها نه‌تنها ما را از رسیدن به اهداف دور می‌کند، بلکه زمینه جولان بیشتر قاچاقچیان مواد مخدر در سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مهیا می‌سازد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و زیرساخت‌های فنی و تجهیزاتی و تلاش مضاعف در ایجاد و گسترش ازجمله موضوعات بااهمیتی است که دربردارنده نتایج مؤثر در ابعاد گوناگون مقابله اصولی با مواد مخدر است.

سردار مؤمنی ابراز داشت: نقش فضای سایبری در معاملات گوناگون جهان انکارپذیر است و امروز شبکه‌های سیاه سایبری در اختیار باندها و جرایم سازمان‌یافته بوده و لازم است سازوکار متناسب برای تسلط سازمان‌های مجری قانون در این حوزه طراحی شود.

وی با بیان اینکه موضوع انحراف پیش سازها یکی از مسائل جدی قاچاق مواد مخدر است یادآور شد: تجارب سال‌های اخیر نشان می‌دهد که اقدامات اغواکننده حاصل از انحراف موجب شده که این موضوع خود به یک قاچاق خطرناک تبدیل شود و به دلیل استمرار تولید مواد مخدر در منطقه تا روند انحراف پیش سازها در این بخش از جهان رشد با شتابی پیدا کند.

ایران به عنوان عضو کنوانسیون‌های سه‌گانه بین‌المللی سازمان ملل با اتخاذ سیاست‌های نوین بهبود ظرفیت‌های کمی و کیفی و ارتقای قوانین و مقررات داخلی با هدف انطباق با تعهدات بین‌المللی در زمینه جلوگیری از مواد پیش سازها این موضوع را در دستورکار قرار داده که ازجمله آن ایجاد کمیته پیش سازها با هدف نظارت بیشتر بر این مواد است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ایران فرآیند واردات صادرات و ترانزیت پیش‌سازهای شیمیایی تحت نظارت دقیق کمیته ملی پیش سازها در ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود. محموله‌ها منشا قانونی داشته و صرفاً در مصارف علمی، صنعتی و قانونی استفاده شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بخش کاهش عرضه مواد مخدر در ایران برنامه‌های کنترل و امتداد مرزها در نوار شرقی کشور ادامه دارد و این اقدامات را در مرزهای غربی به سمت مسیر بالکان نیز گسترش داده شده و مبادی ورودی و خروجی زمینی، هوایی و آبی را تقویت و تجهیز نموده‌ایم.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین