کد خبر: ۱۶۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
فردا در غرب کردستان و کرمانشاه، جنوب اصفهان، شرق فارس، جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان، بارش باران پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه بارش‌ها در فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شرق لرستان، شدت بیشتری خواهد داشت.
ناطقان: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، در سه روز آینده در برخی مناطق جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس در غرب کشور رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

امروز بارش‌ها در ارتفاعات شرق فارس، جنوب کرمان، شمال شرق هرمزگان، شرق لرستان و برخی مناطق بوشهر است و روز سه‌شنبه در غرب کردستان و کرمانشاه، جنوب اصفهان، شرق فارس، جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه رشد ابر، رگبار و رعد و برق و احتمال سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها و  رودخانه‌ها ‌در شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس، جنوب کرمان، شرق بوشهر، جنوب اصفهان، غرب کرمانشاه و غرب کردستان پیش‌بینی می‌شود‌، از این رو توصیه می‌شود، برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

روز چهارشنبه بارش‌ها در برخی مناطق فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات غرب اصفهان و شرق لرستان شدت بیشتری خواهد داشت.

روز سه‌شنبه در جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی و نفوذ جریانات شمالی روی سواحل خزر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در استان‌های تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

امروز با توجه به وزش باد شدید در جنوب غرب کشور پدیده گردوغبار و کاهش دید افقی در استان‌های بوشهر، جنوب خوزستان،‌ شرق و جنوب فارس رخ می‌دهد.

آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری در بعدازظهر افزایش ابر، با احتمال بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 13 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر و همچنین بجنورد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 98-97 (یکم مهر ماه 97) تا 20 مهر ماه سال  زراعی جاری، 5.7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 6.3 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 9.5 درصد کمتر از سال گذشته است. 

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 3.5 سال بوده است که بارش سال زراعی جاری (98-97)، 60.1 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سوم سال زراعی متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان 103.6 میلی‌متر بوده است، میانگین گرمترین منطقه در این مدت آبادان در استان خوزستان به میزان 43.8 درجه سلسیوس و سردترین منطقه سربیشه در استان خراسان جنوبی به میزان 4.5- سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین