کد خبر: ۱۶۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
بسیاری از مردم پروبیوتیک ها را در مواد غذایی یا مکمل ها به امید افزایش سلامتی گوارشی خود مصرف می کنند. اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که برخی از افراد ممکن است از این باکتری های به اصطلاح خوب بهره مند نشوند.
ناطقان: این تحقیق نشان داد که وقتی مردم از گونه های استاندارد باکتری های پروبیوتیک استفاده می کنند، روده برخی از افراد ظاهرا به باکتری ها مقاوم هستند، به این معنی که باکتری ها در روده آنها زنده نمی مانند در حالیکه برای دیگران، باکتری ها به راحتی در روده رشد و زندگی می کنند.

این مطالعه نشان می دهد که هیچکس نمیتواند به طور مساوی از درمان های استاندارد پروبیوتیک سود ببرد. یعنی پروبیوتیک ها نباید به عنوان یک مکمل به یک اندازه و در همه افراد در نظر گرفته شوند.

پروبیوتیکها باکتری های زنده ای هستند که با هدف بهبود یا حفظ میکروبیوم با بسیاری از باکتری های "خوب” که به طور طبیعی در روده های ما یافت می شوند مصرف می شوند و زندگی می کنند. تعدادی از محصولات پروبیوتیک، از جمله ماست حاوی پروبیوتیک، و همچنین مکمل ها و کرم ها در بازار موجود هستند. بعضی از مطالعات نشان می دهند که پروبیوتیک ها ممکن است برای درمان اسهال یا نشانه های سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک کننده باشند. اما این نکته مهم است که مصرف پروبیوتیک پس از آنتی بیوتیک ها مضر و بی فایده است.

محققان با تجزیه و تحلیل بیشتر داده ها قصد دارند بررسی کنند که آیا می توانند عملکرد پروبیوتیک ها در روده های افراد را با آزمایش های میکروبیوم و در نظر گرفتن ژن آنها پیش بینی کنند؟

برای درک بهتر اینکه چرا روده برخی از افراد در مقابل پروبیوتیک ها مقاومت می کنند، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.






منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین