کد خبر: ۱۶۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
مسئول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه میزان غلظت آلودگی گرد و غبار اخیر در این استان به بیش از 67 برابر حدمجاز رسید، گفت: منشا گرد و غبار یکشنبه شب و صبح دوشنبه در خوزستان کانون های داخلی و خارجی بود.
ناطقان: علیرضا آذریان بیان کرد: هم کانون های خارجی در جنوب خوزستان و هم کانون های داخلی در شرق، غرب و جنوب این استان در شکل گیری توفان گرد و غباری که از دیشب تا امروز در خوزستان رخ داد، تاثیر داشتند.

وی گفت: خوزستان از یکشنبه شب با آشفتگی آلاینده های هوا روبرو بود، به این معنی که باد موجب جابجایی آلاینده های هوا شده که شاخص ترین آنها گرد و غبار بوده است؛ این پدیده در برخی نقاط خوزستان تا هم اکنون ادامه دارد ولی در اهواز به بارش باران و پایداری هوا ختم شد.

آذریان اضافه کرد: وزش باد شدید از جنوب و غرب بر شدت گرد و غبار اخیر خوزستان افزود که به همین دلیل در شهرستان های مرزی از جمله آبادان، خرمشهر، و دشت آزادگان غلظت آلاینده ها بسیار زیاد بود؛ این آلایندگی ها و آشفتگی ها در نهایت به سمت اهواز آمد و بر آنجا به شدت تاثیر گذاشت.

وی گفت: بیشترین آلودگی هوای خوزستان در این مدت در شهرهای امیدیه، بندرامام و هندیجان به وقوع پیوست که میزان آلودگی در این شهرها به بیش از 10 هزار میکروگرم برمترمکعب (بیش از 67 برابر حد مجاز) رسید.

وی ادامه داد: حداکثر میزان گرد و غبار از شب گذشته تا امروز در شادگان هشت هزار و 876 میکروگرم بر مترمکعب، حمیدیه هفت هزار و 206، آبادان 6 هزار و 300، سوسنگرد پنج هزار و 732، ماهشهر پنج هزار، خرمشهر چهار هزار و 966 و اهواز 2 هزار و 437 میکروگرم بر مترمکعب بود.

به گفته وی، گرد و غبار در شهرهای جنوب و جنوب غرب خوزستان از دیشب آغاز شد و در برخی از آنها تاکنون ادامه دارد که اوج آن بین ساعات هفت تا هشت صبح امروز بود اما شهرهای شمال و شرق خوزستان دیشب درگیر این پدیده بوده که تداوم آن حداکثر 2 ساعت بود.

آذریان ادامه داد: غلظت گرد و غبار دیشب در شوشتر 6 هزار و 388 میکروگرم بر مترمکعب، شوش چهار هزار و 564، رامهرمز 2 هزار و 222، دزفول یک هزار و 800 و اندیمشک به 864 میکروگرم برمترمکعب رسیده بود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین