کد خبر: ۱۶۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: اربعین امسال 72 موکب شناسنامه‌دار در سطح استان و 15 موکب نیز در داخل کشور عراق پذیرای زوار اربعین خواهند بود.
ناطقان: بهمن صحرایی در نشست خبری که امروز (24 مهر) برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین و برنامه‌های ویژه‌ای که برای این ایام وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون 72 موکب در سطح استان شناسنامه‌دار شده و پذیرایی از زوار اربعین را بر عهده دارند.

به گفته این مسئول، تعداد موکب‌های امسال استان نسبت به سال قبل حدود 40 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه صلاحیت این موکب‌ها در بخش‌های مختلف بررسی و در نهایت مجوز فعالیت به آنها داده شده است، افزود: موکب‌های بدون مجوز به هیچ عنوان حق فعالیت نخواهند داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه این موکب‌ها از مسیر کنگاور تا حمیل در سطح استان پراکنده هستند، یادآوری کرد: بنا داشتیم تعدادی از موکب‌ها در مسیر مرز خسروی تا آن سوی مرز نیز مستقر شوند که چون به احتمال زیاد مرز خسروی امسال هم باز نخواهد شد، فعلا موکبی در این مسیر نداریم.

صحرایی خاطرنشان کرد: هر ساله تعدادی از موکب‌های مربوط به کرمانشاهیان در مسیر نجف تا کربلا برقرار می‌شود که امسال 15 موکب  دیگر را نیز در این بخش داریم.

وی زمان شروع فعالیت موکب‌ها را از 30 مهر اعلام کرد که تا پایان زمان برگشت زوار، پذیرای زوار اربعین خواهند بود.

صحرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات را متولی کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه زوار اربعین دانست و تاکید کرد: هنوز ظرفیت دقیقی که برای اسکان زوار در نظر گرفته ایم، نهایی نشده است.

به گفته رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه، تمام هزینه‌های موکب‌ها از محل کمک‌ها و نذورات مردمی است و این ستاد صرفا مسئولیت جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع مناسب آن بین موکب‌ها را بر عهده دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین